Az univerzális tehetségű hegedűművész, Maxim Vengerov korunk egyik legnagyobb muzsikus-egyénisége. Pályája csúcsán, 2007-ben azonban úgy tűnt, hogy egy egészségügyi probléma miatt megtörik hegedűművészi karrierje. Talán nem túlzás, hogy Vengerov visszavonulásának híre a magyar közönséget is sokkolta. Valamennyi koncertjét lemondta és egy régi tervének munkálatait is – Mozart hegedűversenyeinek lemezfelvételét – fel kellett függeszteni. A következő évben szerencsére biztató jelek jelentkeztek, jobb keze fokozatosan regenerálódott. Vengerov újra bizakodott: „ha soha nem tudnék visszatérni a hegedüléshez, az ugyanolyan volna, mintha többé nem szólalnék meg oroszul, a hegedű az életem része”.
A nagyszerű művész Budapesten mindig felforrósított légkörben játszott, érthető, hogy nagyon szeretett nálunk fellépni. Most a Liszt Ferenc Kamarazenekar és egy kiváló bolgár-török muzsikus társaságában ad hangversenyt, két briliáns kettős versenyben hallhatjuk, a zeneirodalom szimfóniacsúcsai közé számított Mozart-darabban pedig karmesterként mutatkozik be. A versenyművekben Özcan Ulucan lesz a partnere, a hegedű- és brácsaművész (aki nem teljesen ismeretlen a magyar közönség előtt) 2000–2004-ig Maxim Vengerov irányítása mellett tökéletesítette tudását, s úgy tűnik, hogy tanára legnagyobb megelégedésére, hiszen azóta is gyakran muzsikálnak együtt.
Az évad egyik kiemelkedő eseményének ígérkezik a nemzetközi karmestertársadalom szenior korosztályát képviselő, világhírű amerikai maestro, Lawrence Foster vendégszereplése. A román szülőktől származó muzsikus már többször vezényelte a Nemzeti Filharmonikus Zenekart, és valamennyi látogatása alkalmával lelkes sikert aratott.
Az egyszerű sofőr, Schneider Mátyás fuvarozási vállalkozása hirtelen nagyon sikeres lesz. A család gyorsan meggazdagodik, egy nagy villába költöznek és tulajdonképpen azt sem tudják, hogy mihez kezdjenek rengeteg pénzükkel. A feleség úgy gondolja, hogy mint minden gazdagnak, nekik is jár egy lakáj, így aztán szerződteti Hyppolitot, aki elkezdi rákényszeríteni az egyébként egyszerű családra azokat a szokásokat, amelyeket az arisztokrata családoknál látott. A legrémesebb számukra talán az Operába járás, amit az összes családtag a pokolba kíván. Emellett persze szerelmi szál is van a történetben. Nagy András, akiről csak a történet végén derül ki, hogy arisztokrata és aki a lány apjának cégénél dolgozik, szerelmes Schneiderék lányába, Terkába. A lánynak is tetszik a férfi, de Schneiderné inkább a bájgúnár, semmittevő dendihez, Makács Csabához akarja feleségül adni, mert ő a társadalmi ranglétrán feljebb helyezkedik el.
A történet megmutatja, hogyan keverednek össze a társadalmi és a kényszerűségből erőltetett szerepek, a státuszok és a valódi értékek, és aki nevetséges, az hogyan lesz még nevetségesebb.
A történet a nyomorúságos sorsú, de páratlanul nemes szívű csavargó és egy utcára kitett, árva gyermek találkozásáról szól. A gyermeket, azaz a kölyköt a csavargó saját fiaként neveli fel, ám a két különböző ember közös élete korántsem konfliktusmentes – rengeteg vicces, csacska helyzetet szül.
Glavari Hanna, a dúsgazdag özvegy hosszú évek múltán újra találkozik fiatalkori szerelmével, Danilovics Danilóval.
Mindketten változtak az évek folyamán: a…