• Program


    Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál Nyitókoncert

    Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál Nyitókoncert

    Az utóbbi évek egyik legfontosabb kortárszenei fesztiváljává nőtte ki magát a 2014-ben indult Átlátszó Hang, amelynek estjein egészen új, Magyarországon ritkán hallható zenei irányzatokkal találkozhat a közönség, többségükben fiatal előadók és szerzők révén.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2020. január 9. csütörtök, 20:00

    Varga Judit: Anamorphoses 02 (2019) – ősbemutató
    Ashley Fure: Therefore I was (2012) – magyarországi bemutató
    Wojtek Blecharz: Torpor (2008) – magyarországi bemutató
    Marco Stroppa: Osja. Seven Strophes for a Literary Drone (2005–2008) – magyarországi bemutató
    Brian Ferneyhough: Time and Motion Study I (1971–1977) – magyarországi bemutató

    Ensemble Interface: Nagy Andrea (klarinét, basszusklarinét), Georgia Privitera (hegedű), Christophe Matthias (cselló), Anna D´Errico (zongora), João Carlos Pacheco (ütőhangszerek)

    A görög „anamorphosis” kifejezés azokra a felismerhetetlenségig eltorzított képekre vonatkozik, amelyek csak bizonyos nézőpontból, például valamilyen tükör révén válnak láthatóvá. A téli időszak legjelentősebb újzenei fesztiválja, az Átlátszó Hang nyitókoncertjén elhangzó művek közül a bécsi és a budapesti Zeneakadémián egyaránt tanító Varga Judit műve viseli ezt a címet (a kompozíció, amelynek párdarabja a fesztivál zárókoncertjén lesz hallható, a berlini Heroines of Sound és az Átlátszó Hang felkérésére, az Ernst von Siemens Musikstiftung támogatásával készült, és ősbemutatóként hangzik el a koncerten). Az anamorfózis jelenségének ismerete ugyanakkor a többi darab megértésében is segítségünkre lehet. Napjaink egyik legeredetibb zeneszerzője, a Harvardon doktorált Ashley Fure, akitől a New York-i Filharmonikusok rendeltek művet tavaly, „Therefore I was” című darabjában a Parkinson-kór zenei képét rajzolja meg, azt, hogy a működő tudat és a működő test között megszűnt idegrendszeri kommunikáció miként okozza a személyiség torzulását. A fiatal lengyel szerző, Wojtek Blecharz és az egykor a párizsi IRCAM kutatórészlegét vezető olasz Marco Stroppa művei a zene térbeliségével játszanak, ekként torzítva a hangszerek identitását, a 20. század végi, úgynevezett „new complexity” legnagyobb alakja, Brian Feerneyhough pedig a befogadó időérzékének módosításával játszik a „Time and Motion Study I” című, már-már lejátszhatatlanul nehéz szóló basszusklarinét darabban. A műveket előadó Ensemble Interface 2009-ben alakult Frankfurt am Mainban, és a nagy múltú Ensemble Modern örökségét viszi tovább, amennyiben ez utóbbi hangszeres kurzusának hallgatóiból alakult.


    A koncert előtt, 18.30-tól  Fazekas Gergely vezetésével a fesztivál kurátorai és a nyitókoncert művészei közös beszélgetnek a  fesztivál programjairól és interaktív beavató foglalkozást tartanak és az elhangzó művekről.

    Ajánlatunk


    Mindenkivel megeshet – mármint ha nő, és elmúlt annyi...

    Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

    zenés játék két részben

    Ajánló


    A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival,…

    Vannak nagy, mindenki által ismert klasszikus zenei mérföldkövek, amelyek egész kultúránkat meghatározzák. A Klasszik Rádió és a Danubia Zenekar közös,…

    Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016