Don Juan
A család, szerelem, házasság, szexualitás fogalmak társadalmi jelentése, megítélése radikális változásokon ment át Don Juan alakjának megszületése óta, de férfi és nő szükségletei örökkön adottak, s egy jellem bármilyen időkben lehet olyan végletes, mint Don Juan. Don Juan csupa szélsőség. Vajon nem épp ez vonzza a nőket oly végzetesen? Vagy talán épp a nőkben meglevő vágykép hozza létre egyes férfiakban a donjuan-i karakter feléledését?
A négy évszak – Feminizma
Az évszakok múlása szimbolikus párhuzamba állítható az emberi életút fejlődésével, jelen esetben azonban az erős női fókusz teszi különlegessé ezt az utazást, melyhez Nagy Kriszta Tereskova „Feminizma” című írása segített irányt mutatni.
A még gyermek leány félénken közelít a másik nemhez. Egyre inkább azt tapasztalja, hogy a férfiak világa egy kemény, zárt kör, ahonnan a nők eleve ki vannak zárva. Azzal szembesül, hogy nem érdemel figyelmet, csak a teste, a női mivolta „bevetésével”. A hatalom megszerzésekor azonban hiába a siker és a véres győzelem, a végén egyedül marad önmagával, a még benne élő gyermeklánnyal. Végül legszebb táncát a Halállal táncolja el.
Don Juan
Zene / Music: Christoph Willibald Gluck
Fény / Lighting: Stadler Ferenc
Díszlet / Sets: Cziegler Balázs
Díszlet kivitelező / Sets made by Scabello Bt.
Jelmez / Costumes: Bianca Imelda Jeremias
Koreográfus / Choreographed by Juronics Tamás
A négy évszak – Feminizma / The Four Seasons – Feminizma
Zene / Music: Antonio Vivaldi
Írta / Writteny by Nagy Kriszta Tereskova
Fény / Lighting: Stadler Ferenc
Díszlet / Sets: Cziegler Balázs
Díszlet kivitelező / Sets made by Scabello Bt.
Jelmez / Costumes: Bianca Imelda Jeremias
Balett-igazgató / Ballet Director: Pataki András
Koreográfus / Choreographed by Juronics Tamás
Az előadás a Szegedi Kortárs Balett és a Müpa közös produkciója
A bemutató a Müpa Az évad együttese 2016/17 sorozat keretében valósult meg.