• Program


    Emanuel Gat Dance (FR): SACRE / GOLD

    Emanuel Gat Dance (FR): SACRE / GOLD

    Ez az ötödik tavasz, amikor hozzánk látogat korunk egyik legnagyobb koreográfusa. Idén két legyet üt egy csapásra: két régebbi darab felújítása látható.
     több

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2017. május 27. szombat, 20:00

    A SACRE a 2004-ben készített Tavaszi áldozat (Sacre du printemps) felújítása, mely a Gat repertoár egyik főműve, ezért kapta a Bessy-díját is 2006-ban, a New York-i Lincoln Centerben való fellépés után. A művelt közönség már láthatta a Trafóban a darabot is 2009-ben, a fiatal közönség pedig most bepótolhatja.  A szigorú eleganciát lázas villámokkal vegyítve bimbózik ki a tavaszi áldozat, modernitása teljes pompájában. Ki gondolná, hogy Stravinsky kopogó ritmusaihoz remekül illik a kubai salsa?

    A GOLD is átdolgozás, a 2013-as The Goldlandbergs-é, melyben Glenn Gould kanadai zongoraművész két munkáját keverik egymásra: a Goldberg-variációk legendás interpretációját és egy költői rádiós dokumentumjátékot (The Quiet in the Land). Intenzív összejátszása zenének és táncnak, melyen keresztül mély emberi viszonyok bontakoznak ki.

    A marokkói-izraeli gyökerű francia ötgyermekes családapa, Emanuel Gat sokáig karmesternek készült. A tánccal 23 éves korában találkozott először, de a zene továbbra is központi szerepet játszott a munkáiba. Első önálló koreográfiáját Bach zenéjére készítette 1994-ben. Saját társulatát 2004-ben alapította, miután a gázai övezet közeléből Franciaországba költözött. A Trafóban 2009-ben a Tavaszi áldozat mellett a Téli utazással mutatkozott be, majd 2010-ben megint körbejárta a Téli utazás témáját és bemutatta a Téli variációkat. 2012-ben visszatért a folyamatosságon alapuló Brilliant Corners-zel, majd 2015-ben a Plage Romanique-kal. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, amelyben annak érzéki és fizikai minősége egyaránt kiemelkedik.
     
    „Kizárólag a táncban és csakis abban keresem a válaszokat. Ha más médiumokat is használnék, az olyan lenne, mintha azt gondolnám, hogy vannak dolgok, amelyeket a tánc nem képes kifejezni. Inkább arra törekszem, hogy egyetlen kifejezőeszköz minden lehetőségét kiaknázzam, mint hogy többféle eszközt használjak 20%-os hatásfokon” – vallja a tiszta tánc műfajában alkotó Gat, aki láthatóan továbbra sem nem ijedt meg Nyizsinszkij árnyékától, ami 1913 óta lebeg Stravinsky műve felett. Szerencsére.
     
    SACRE
    Zene: Igor Stravinsky, The Rite of Spring
    Koreográfia, fény és jelmezek: Emanuel Gat
    Táncosok: Emanuel Gat, Michael Löhr, Genevieve Osborne, Milena Twiehaus, Ashley Wright
    Produkció: Emanuel Gat Dance
    Koprodukció: The Suzanne Dellal Centre (Israel), Festival Uzes Danse, Monaco Dance Forum
    Támogatók: the Dellal Foundation, Theatre de l’Olivier - Istres, Ballet Monte-Carlo
    Eredeti premier: Festival Uzès Danse 2004
    Rezidenciahelyek: Montpellier Danse, Agora - Cité Internationale pour la Danse, la Maison de la danse intercommunale Istres
     
    GOLD
    Zene: J. S. Bach: Goldberg-variációk. Zongorán: Glenn Gould
    Koreográfia és jelmezek: Emanuel Gat
    Táncosok: Thomas Bradley, Pansun Kim, Michael Löhr, Genevieve Osborne, Milena Twiehaus
    Szöveg: The Quiet in The Land, írta és összerakta: Glenn Gould
    Fényterv: Emanuel Gat, együttműködik: Guillaume Février
    Hangterv: Emanuel Gat, együttműködik: Frédéric Duru
    Produkció: Emanuel Gat Dance
    A GOLD a 2015-ös verziója a The Goldlandbergs-nek, melyet 2013-ban mutattak be a Montepllier Danse-on.
    2013-as koprodukciós partnerek: Festival Montpellier Danse 2013, Théâtre de la Ville, Paris, deSingel-International Art Campus, Anvers, Lincoln Center Festival 2014, New York, CCN Roubaix Nord-Pas de Calais Carolyn Carlson

     

    Ajánlatunk


    Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.

    Giuseppe Verdi AIDA Opera három részben, négy felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

    Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal

    Ajánló


    A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016