Vannak elképzeléseink a gyereknevelésről, vannak emlékeink is arról, hogy velünk szüleink, pedagógusaink hogy jártak el, és azokra a fogadalomszerűségekre is emlékszünk, amit gyermek-, vagy kamaszkorunkban tettünk… hogy mi majd hogyan is fogjuk ezt másképp csinálni.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. június 9. szombat, 22:30
Elítéljük manapság a hajdani szigorú, tiltás-alapú nevelést, szabadabban gondolkodunk erről, modernül úgymond. Legfőképpen egymás közötti, felnőttes beszélgetéseinkben. Aztán egyszer csak gyermekünk mondjuk elkezdi szopni az ujját. Mániákusan. Szakértőkben mostanság nincs hiány, minden ilyen problémával kapcsolatban karnyújtásnyira/ kattintásnyira van a világos megoldás. És az ellenkezője is. Szépen felőröljük idegrendszerünket, pénzt, fáradságot nem kímélve oldogatjuk meg a problémát, csak a gyereket felejtjük ki az egészből. Nem tudjuk, mit gondolhat, lehet, hogy nem is érdekel minket igazán…
Idegesítő, ha Janika mondjuk álmodozó. Veszélyes dolog álmodozónak lenni. Fegyelmezetlenség ez jelenünkben is gyermeknek, felnőttnek egyaránt. Egyre több mindent nem szabad, egyre világosabb ukázok állnak rendelkezésünkre a helyes irányra vonatkozóan...
Heinrich Hoffmann: Stuwwelpeter (Kócos Peti) c. műve szolgáltatja az apropót az előadáshoz.
Pszichoanalitikusok úgy vélik, a könyvben a XIX. század tekintélyelvű, már-már szadisztikusan „sötét” pedagógiája jelenik meg példaszerűen – amit jól illusztrál többek között a kis Konrád sorsa, akinek – mivel folyton szopja – végül levágják az ujját. A Grimm testvérek meséihez hasonlóan a Struwwelpeter is a gyerekek tudattalan fantáziáira épít, Hoffmann történeteiben azonban nincs happy end – a levest meg nem evő Gáspár elsorvad és meghal, aki pedig tűzzel játszadozik, a tűz martaléka lesz…
Hoffmann kis meséit a Tiger Lillies együttes dolgozta fel Shockheaded Peter (Junk opera) c. albumán. A negyedéves színészosztály ezeket a dalokat adja elő óvodai környezetben, megemlékezve saját e témába vágó tapasztalatairól.
Szereplők:
Ballér Bianka Kovács Tamás László Lili Lestyán Attila Martinkovics Máté Messaoudi Emina Mészöly Anna Szántó Balázs Vilmányi Benett Vizi Dávid
A Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi klasszikussá vált, ami nem is csoda: egyszerre elgondolkodtató, kritikus látlelet a társadalmi álszentségről s az emberi hiszékenységről, ugyanakkor szórakoztató, szellemes, fordulatos, slágerekben gazdag zenés mű is.
A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab szerzői Szente Vajk, Galambos Attila és Juhász Levente már többször bizonyították tehetségüket. Sikeres színdarabjuk valós eseményeken nyugszik, és hűen mutatja be a kort, amelyben játszódik.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A vége egy fotográfus szerelmeinek, családjának, karrierjének, s ezzel együtt a huszadik századnak összegzésre, feldolgozásra vagy éppen lezárásra váró, viharos…