Néhány évvel ezelőtt nagy sikert aratott az Unokák… hangversenyén Demeniv Mihály harmonika-játéka, megcsodálhattuk, hogyan tud levegő-fújtatós hangszeréből akár zenekari hangzást varázsolni. Akkor azzal búcsúztunk tőle, hogy hamarosan újra hívjuk és most íme, itt van.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. április 18. szombat, 11:30
Piazzolla: Oblivion Vivaldi: A négy évszak – Nyár – utolsó tétel Zubitsky: Omaggio ad Astor Piazzolla Dvořák: VIII. Szláv tánc Prokofjev: I. Klasszikus szimfónia – Gavotte Bizet: Carmen – Habanera Bartók: Román népi táncok
Közreműködik Demeniv Mihály (harmonika)
Műsorvezető: Székely Edit
Vezényel: Thomas Kornél
Néhány évvel ezelőtt nagy sikert aratott az Unokák… hangversenyén Demeniv Mihály harmonika-játéka, megcsodálhattuk, hogyan tud levegő-fújtatós hangszeréből akár zenekari hangzást varázsolni. Akkor azzal búcsúztunk tőle, hogy hamarosan újra hívjuk és most íme, itt van. Első műsorszámának zeneszerzője, Astor Piazzolla argentin. Hazájában nemzeti hangszer egy, a harmonikával rokon hangszer, a bandoneon, az így az ő erőteljes, feszes ritmusú zenéjét gyakran játsszák harmonikán. A lengyel Zubitsky a mester tanítványa volt, ezért írt ő is harmonika-darabot Piazzolla tiszteletére. A további műsorszámok mind táncok. Antonín Dvořák Szláv táncaiban cseh népi dallamokat használ fel, az orosz Szergej Prokofjev régi idők zenekari műveit idézi meg Klasszikus szimfóniájában, amelynek egyik tétele egy régi francia tánc, a Gavotte. Georges Bizet, a híres francia operaszerző legismertebb művében, a Carmen című operában egy spanyol tánc, a Habanera dallamát énekli a főszereplő, itt harmonikán fogjuk hallani. Végül a nagy magyar zeneszerző, Bartók Béla erdélyi gyűjtéséből készült Román népi táncok című művével fejezzük be a hangversenyt. A sorozat lassú tánccal kezdődik, azután fokozatosan gyorsul és a végén fergeteges gyorsasággal fejeződik be.
A történetben egy maréknyi árva gyerek kószál a háborús front kellős közepén biztonságra, hajlékra és élelemre vágyva. Céljuk a túlélés, kilátásaik azonban nem túl biztatóak. Útjuk során nemcsak ellenséggel, de jóakarókkal is találkoznak, akik segítenek meglátni az emberséget a legembertelenebb időkben is. Hűség, barátság, bátorság csak néhány a megszerzett kincsek közül, amikre bukkannak kis hőseink, valahol Európában vándorolva. A Valahol Európában az azonos című film musical-adaptációja, ami színházunk egykori igazgatója, Korcsmáros György írói örökségét is őrzi.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt…
Liliom, a „szerethető csirkefogó”. Liliom, a „külvárosi hintáslegény”. Liliom, a „kallódó életművész”. A „proletár”. Az „áldozat”. Az „asszonyverő”... Molnár Ferenc…