• Program


    BEETHOVENNEL A SZABADBAN covid - A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei Martonvásáron

    BEETHOVENNEL A SZABADBAN covid - A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei Martonvásáron

    Beethovennel a szabadban – Martonvásár 2021 nyár
    A Nemzeti Filharmonikusok Beethoven koncertjei

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2021. július 17. szombat, 19:00

    Július 3., szombat
    (esőnap: július 4.)

    Beethoven: I. (C-dúr) szimfónia, op. 93
    Beethoven: III. (Esz-dúr) „Eroica” szimfónia, op. 55
    vezényel: FARKAS RÓBERT

    I. szimfóniájában Beethoven még elődei nyomdokain jár: a mű arányai megfelelnek azoknak, amelyeket Haydn kései – „londoni” – szimfóniáiból ismerünk. Ez a derűs, lendületes, szellemes alkotás még a két évszázad: a 18. és a 19. határvidékén született, nem véletlenül fejezte be a bonni születésű mester 1800-ban. Az 1803/04-ben komponált, 1805-ben bemutatott III. („Eroica”) szimfónia azonban már nagy ugrás a romantikus gondolkodás felé: súlyosabb szimfonikus hangzás, színpadiasabb gesztusvilág és a Beethovennél oly fontossá váló, romantikus hőskultusz megjelenése jellemzi. A művet Beethoven Napóleonnak tervezte ajánlani, ám amikor megtudta, hogy az első konzul császárrá koronázta magát, felháborodva összetépte az ajánlást: ekkor lett a mű címe Sinfonia eroica.
    Az ózdi születésű Farkas Róbert, a 2011-es Lovro von Matačić Karmesterverseny 3. díjasa a budapesti Zeneakadémián végzett tanulmányait követően 2006-tól 2012-ig a berlini Universität der Künste hallgatója volt, s legnagyobb sikerei azóta is Németországhoz kötődnek.


    Július 10., szombat
    (esőnap: július 11.)

    Beethoven: V. (c-moll) „Sors” szimfónia, op. 67
    Beethoven: VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92
    vezényel: MADARAS GERGELY

    Beethoven V. (c-moll, „Sors”) szimfóniája (1808) a zeneirodalom legtöbbet játszott, legismertebb, legtöbbet idézett műveinek egyike. Mellékneve nem a szerzőtől származik. Beethoven nem mindig szavahihető titkára, Anton Schindler hagyta az utókorra az anekdotát, mely szerint a komponista állítólag ezt mondta a mű híres, négyhangos nyitómotívumáról: „így kopog a sors az ajtón”. Mindenesetre a mű a III. szimfóniában megjelenő hőskultuszt folytatja, hiszen hallgathatjuk a sorsával megküzdő és sorsa fölött győzedelmeskedő hős történeteként is. Tematikus egysége pedig Liszt szimfonikus költeményeit előlegezi. A VII. szimfónia (1812) az önfeledtséget, a dionüszoszi mámort énekli meg, középponti zenei eleme pedig a (többnyire daktilikus) ritmus, a tánc, a mozdulat – nem véletlenül nevezte a művet Wagner „a tánc apoteózisának”.
    Madaras Gergely (1984) az Orchestre Philharmonique Royal de Liège zeneigazgatója, számos európai és tengerentúli koncertterem és operaház rendszeres vendége, aki már az Angol Nemzeti Opera, a Savaria Szimfonikus Zenekar és az Orchestre Dijon Bourgogne karmestereként is bizonyított.


    Július 17., szombat
    (esőnap: július 18.)

    Beethoven: István király-nyitány, op. 117
    Beethoven: IX. (d-moll) szimfónia, op. 125

    km.: Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
    Sümegi Eszter – szoprán
    Schöck Atala – alt
    Szappanos Tibor – tenor
    Cser Krisztián – basszus
    vezényel: VAJDA GERGELY

    A magyar zenekedvelők mindig szívesen hallgatják Beethoven István király-nyitányát (1811), nemcsak azért, mert a Kotzebue-drámához írt kísérőzenét –amelynek a nyitány bevezető tétele – a zeneszerző a Pesti Német Színház felavatására komponálta, de azért is, mert a mű alkotója délceg verbunkosdallamokkal tisztelgett benne „bajszos magyar barátai” előtt. A IX. szimfónia (1824), Beethoven utolsó befejezett szimfóniája a nyugati kultúra számára olyan kultuszmű, mint Bach Máté-passiója vagy Mozart Varázsfuvolája: amellett, hogy esztétikai értékeket hordoz, etikai normákat is rögzít. Kórust és szólistákat egyaránt foglalkoztató fináléja az oratórium és a szimfónia műfaját egyesíti. Schiller Örömódájának megzenésítése nemcsak az öröm, de a szeretet és a szabadság dicsőítése is.
    Vajda Gergely (1973) karmester, zeneszerző, klarinétművész karrierje az Amerikai Egyesült Államokban bontakozott ki a Milwaukee-i, az Oregoni és a Huntswille-i Szimfonikusok élén, miközben a művész a magyar zeneélettel is mindmáig állandó és szoros kapcsolatban maradt.

    Ajánlatunk


    Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

    Székely Csaba drámaíróként először 2011-ben, a POSZT Nyílt Fórum programjában tűnt fel, ahol Bányavirág című színdarabjáért a Színházi Dramaturgok Céhe neki ítélte oda a Vilmos-díjat. Pályája azóta töretlenül ível felfelé. Darabjait számos magyar színház bemutatta, ő pedig háromszor nyerte el a Színikritikusok díját a legjobb új magyar drámáért.

    Mozgalmas, pörgős időszak: gőzerővel készül a Fővárosi Nagycirkusz a „Csillagok, égbeli tűk” című előadásra

    Ajánló


    Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a…

    Ezen az estén az író a színész testét ölti magára.

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016