• Program


    Budapest - bérlet: Beethoven 250 -  A halhatatlan géniusz, Zenei mozaik, Profilok
    2

    Budapest - bérlet: Beethoven 250 - A halhatatlan géniusz, Zenei mozaik, Profilok

    A Szolnoki Szimfonikus Zenekar és meghívott nemzetközi hírű vendégművészeinek koncertjei a Zeneakadémián és a Pesti Vigadóban, bérletben

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2020. november 11. szerda, 19:30

    BEETHOVEN 250 – A halhatatlan géniusz (2020. november 11. 19:30 - Zeneakadémia)

    Beethoven hegedűre és zenekarra komponált G-dúr és F-dúr románca a mester legnépszerűbb művei közé tartozik. Bár nem versenyművek, de mint zenekarral kísért szólóhangszeres darabok a koncertek műfajába illeszthetők. Mindkét kompozíció lírai karakterű, nyugodt tempójú, a zenekar szerepe csupán a kíséretre korlátozódik. 

    Műsor:
    Ludwig van Beethoven: I. (G-dúr) románc op. 40
    Ludwig van Beethoven: II. (F-dúr) románc op. 50
    Ludwig van Beethoven: Coriolan Nyitány op. 62
    Ludwig van Beethoven: V. (c-moll) „Sors” szimfónia op. 67

    Közreműködik:

    Koppándi Jenő – hegedű

    Vezényel: Rajna Martin

    Beethoven hegedűre és zenekarra komponált G-dúr és F-dúr románca a mester legnépszerűbb művei közé tartozik. Bár nem versenyművek, de mint zenekarral kísért szólóhangszeres darabok a koncertek műfajába illeszthetők. Mindkét kompozíció lírai karakterű, nyugodt tempójú, a zenekar szerepe csupán a kíséretre korlátozódik. A két zenemű szólistája Koppándi Jenő hegedűművész.

    Coriolan-nyitányt Heinrich Joseph von Collin Coriolan c. drámája nyomán írta Beethoven. Bemutatója 1807-ben volt a bécsi Lobkowitz-palotában. Caius Martius Coriolanus római tábornok alakja több történetíró elbeszélésben is fennmaradt, nevezetesen hős figurája Shakespeare-t is megihlette. Beethoven feltehetőleg Plutarkhosz életrajzai között találkozott történetével. Collin tragédiája egyetlen figurára, a főhősre koncentrál. A darab lényegében Coriolanus tépelődő monológjainak sorozatából áll, melyben a főhős az önmagával vívott csata elvesztése okán önkezével vet véget életének. A hős bukását vizionáló Beethoven-partitúrák közül a Coriolanus-nyitány a legpesszimistább. A színmű feledésbe merült, de a nyitány önálló zeneműként  ma is sokszor elhangzik a világ hangversenytermeiben. 

    A hangverseny záró zeneműve Beethoven legismertebb, legtöbbet idézett kompozíciója, az V. szimfónia. A mű sarokkő a 19. század zenei gondolkodásában. Struktúrája bámulatosan tömör, logikus, és ebből adódóan a kompozíció ellenállhatatlanul sodró lendületű. A mű nem csupán megalapozta a következő évszázad zenei ízlését, hanem összefoglalta, esszenciálisan magába sűrítette a klasszicizmus, Haydn és Mozart zenei nyelvezetét.

     

    Zenei mozaik (2021. március 1. 19:30 - Zeneakadémia)

    Jacques Ibert: Fuvolaverseny
    Alexey Shor: Travel Notebook – zongoraverseny
    Antonín Dvořák: IX. (e-moll) szimfónia „Az Újvilágból” op. 95

    Jacques Ibert: Fuvolaverseny
    Alexey Shor: Travel Notebook – zongoraverseny
    Antonín Dvořák: IX. (e-moll) szimfónia „Az Újvilágból” op. 95

    Közreműködik:
    Timmaso Benciolini – fuvola
    Philipp Kopachevsky – zongora

    Vezényel: Filippo Arlia

    Jacques Ibert francia komponista 1932-33-ban komponálta híres Fuvolaversenyét. A mű a hangszer irodalmának egyik legnépszerűbb, s egyben legnehezebb versenyműve. Érdekessége, hogy a tételek terjedelme egyre növekszik, és a darab súlypontja nem a nyitó-, hanem a zárótételre esik. A kompozíció technikai bravúrral teli fináléja a szólóhangszer
    parádés kadenciájával zárul.

    Az ukrán származású Alexey Shor 1991-ben emigrált Izraelbe, jelenleg az Egyesült Államokban él. A komponista nem a komolyzene világában kezdte pályafutását – eredetileg matematikus. Műveit a világ legnagyobb hangversenytermeiben játsszák. A Travel notebook című zongoraversenyét Philipp Kopachevsky előadásában hallhatják.

    Dvořák 1893-ban, amerikai tartózkodása alatt írta népszerű e-moll szimfóniáját. Kezdettől fogva tudatosan törekedett arra, hogy a kompozíciónak sajátos „amerikai” jellege legyen. Művét az amerikai népzene szellemében komponálta, ám a néger spirituálé egzotikus ritmikája mellett markánsan megjelenik benne a cseh-morva népzene. A szimfónia irodalmi alapja Henry Longfellow Hiawatha ének című, indián témájú eposza.



    Profilok (2021. május 5. 19:00 - Pesti Vigadó)

    Antonín Dvořák 1901-ben, Prágában bemutatott háromfelvonásos operáját, a Ruszalkat hallhatjuk elsőnek. Majd Giacomo Puccini Pillangókisasszonyából és a Gianni Schicchi című vígoperából hangzik el egy-egy híres ária. Végül Beethoven C-dúr zongoraversenye és Pastorale szimfóniája zárja az előadást.

    PROFILOK

    Antonín Dvořák: Rusalka – Rusalka dala a holdhoz
    Giacomo Puccini: Pillangókisasszony – Un bel di vedremo (nagyária)
    Giacomo Puccini: Gianni Schicchi – O mio babbino caro (Lauretta áriája)
    Ludwig van Beethoven: I. (C-dúr) zongoraverseny op. 15
    Ludwig van Beethoven: VI. (F-dúr) „Pastorale” szimfónia op. 68

    Közreműködik:
    Hee-sun Do – szoprán
    Marco Sollini – zongora
    Jiman Wee – hegedű
    Cobus Swanepoel – gordonka

    Vezényel: Everett McCorvey (New York)

    A Ruszalka Antonín Dvořák 1901-ben, Prágában bemutatott háromfelvonásos operája. Műfaji megjelölését illetően lírai mese, melynek témáját a cseh folklórban is megtalálható kis hableány története adta. Az opera harmóniáiban és formai felépítése terén erőteljesen érzékelhető Wagner hatása, dallamvilága azonban egyértelműen a cseh-morva nemzeti-népies motívumokat idézi.

    Giacomo Puccini a 20. század egyik legnépszerűbb olasz operaszerzője volt. Zenéjében főként az emberi érzésekre összpontosított. Rendkívüli drámai érzékkel rendelkezett. Operái látványos vizuális jeleneteket tartalmaznak, ugyanakkor jól alkalmazza a csend hatalmát is. Ezen a hangversenyen a Pillangókisasszonyból és a Gianni Schicchi című vígoperából hangzik el egy-egy híres ária.

    Beethoven 1796–1797-ben komponált C-dúr zongoraversenye a szerző első zongorakoncertjeként vonult be a köztudatba, valójában azonban a zongorára írt versenyművei közül ez a harmadik. A Szolnoki Szimfonikusok előadásában ma este elhangzó Pastorale szimfónia egyike Beethoven kevés programzenéinek, melyet a közönség és a kritika is eléggé hidegen fogadott a lényegesen szenvedélyesebb Sorsszimfónia után. Mára azonban a mű egyike lett a szimfonikus repertoárok központi darabjainak.

    Bérletinformáció:
    Helyfoglalás érekzési sorrendben a Zeneakadémia földszint VII. - XVIII. sorába és a Pesti Vigadó teljes B és D-szektor, valamint a C-szektor 3-4-5. sorába.

     

    Ajánlatunk


    A történetben egy maréknyi árva gyerek kószál a háborús front kellős közepén biztonságra, hajlékra és élelemre vágyva. Céljuk a túlélés, kilátásaik azonban nem túl biztatóak. Útjuk során nemcsak ellenséggel, de jóakarókkal is találkoznak, akik segítenek meglátni az emberséget a legembertelenebb időkben is. Hűség, barátság, bátorság csak néhány a megszerzett kincsek közül, amikre bukkannak kis hőseink, valahol Európában vándorolva. A Valahol Európában az azonos című film musical-adaptációja, ami színházunk egykori igazgatója, Korcsmáros György írói örökségét is őrzi.

    Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.

    Ajánló


    Ennek a különleges darabjának nincs próbája, nincs díszlete, nincs jelmeze, nincs rendezője. Egy színész életében csak egyetlenegyszer adhatja elő a…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016