Wolfgang Amadeus Mozart: D-dúr divertimento, K. 136; C-dúr oboaverseny, K. 314Johann Georg Albrechtsberger: B-dúr harsonaversenyEdvard Grieg: Holberg-szvit, Op. 40Concertino sorozatunk második hangversenyén két emblematikus vonósdarab fogja közre a megszólaló versenyműveket. Ezúttal az oboa és a harsona csilloghat szólószerepben, a Fesztiválzenekar két szólamvezető muzsikusa, Philippe Tondre és Szakszon Balázs jóvoltából.Mozart élénk, fülbemászó, tömör mesterműve, a színtiszta vonóshangzással megszólaló D-dúr divertimento vezeti fel az oboások megkerülhetetlen darabját, a szerző egyetlen oboaversenyét. „Szeretem a darab leleményességét, és hogy hihetetlenül élő. Imádom hosszú, lírai frázisait, a belőlük áradó gyöngédséget. Folyamatosan a fejemben járnak, a szenvedélyemmé váltak ezek a dallamok” – mondja a darab szólistája, a francia Philippe Tondre. A concerto több szerkezeti és dallameleme szerepel Mozart operáiban, zárórondójának témája a Szöktetésben hallható.A harsonairodalom alapműveit a klasszicizmusnak köszönhetjük. Szakszon Balázs egy ritkaságot, Johann Georg Albrechtsberger altharsonára írt verseny-művét adja elő, az egyik legnehezebb darabot, ami erre a különleges – tenor testvéréhez képest felépítésében és hangzásában is kisebb – hangszerre íródott. „Ami igazán motiváló és érdekes, hogy kamarazenekari kísérettel, karmester nélkül játszhatom el a darabot. A harsona szólóhangszerként ritkán fordul elő, így szép kihívás lesz beépíteni a vonósok közé.”A koncert végén újra megfürödhetünk a vonósok táncos játékában. A darab a norvég–dán drámaíró, Ludvig Holberg születésnek kétszázadik évfordulóját ünnepli, aki Grieghez hasonlóan Bergenben született. A Peer Gynt népszerűségével vetekedő mű energikus prelűddel indul, amit Holberg korában népszerű táncok követnek; a bensőséges sarabande, az udvarias gavotte és musette után érzelmes air tétel előzi meg a záró táncot, a szilaj rigaudont.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Fellegi Anna - ének
Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla)
Budafoki Dohnányi Zenekar
vezényel: Guido Mancusi