• Program


    DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

    DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

    A koronavírus-járványra tekintettel 2020. november 11-én bevezetett szigorítások miatt a Duna Szimfonikus Zenekar koncertjei elmaradnak. A Zenekar Őszi és Családi bérletes hangversenyei későbbi időpontban pótlásra kerülnek.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2020. november 20. péntek, 19:00

    DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

    Műsor:
    Haydn: 101. (D-dúr) szimfónia („Az óra”), Hob.I:101
    Mozart: B-dúr fagottverseny, K.191
    Csajkovszkij: 5. (e-moll) szimfónia, op.64

    Közreműködik: Kiss Gábor – fagott
    Vezényel: Medveczky Ádám
    Műsorvezető: Zelinka Tamás

    Joseph Haydn (1732-1809) 101. (D-dúr), „Az óra” szimfóniájának londoni premierje után a Morning Chronicle elragadtatással ezt írta: „Ez Haydn volt, mit lehetne, mit kellene többet mondani?” A szimfónia közkeleti nevét a második tétel szüntelen óraketyegést utánzó ritmikus képletéről nyerte. Haydn azonban nem elégedett meg az óra egyenletes ketyegésének, tiktakolásának bemutatásával, hanem a 8 perces tételben egymás után varázsol elénk pompásabbnál pompásabb zenei tréfákat.

    Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 1774-ben, tizennyolc éves korában, Salzburgban írta meg a B-dúr fagottversenyt. Azt sajnos nem tudni, hogy ki volt a címzettje a komoly virtuózitást igénylő műnek, melyben Mozart fantasztikusan kihasználta a fagott sajátos adottságait, így regiszterbeli kontrasztjait, rejtett beszédességét.

    Pjotr Iljics Csajkovszkij (1840-1893) 5. szimfóniája – mint oly sok más műve – a sorssal való küzdelemről szól. Ily módon mindaz, amit mecénásának, Nagyezsda von Meckhez írott levelében a 4. szimfónia rejtett programjáról megvallott, tökéletesen illik az 5.-re is: „A szimfónia magva a bevezető gondolat, melyre aztán az egész művet felépítettem. Ez a motívum maga a Sors, a Végzet, mely utunkban áll, midőn a boldogságot keressük.” A „Sors”, vagy a „Végzet” témája végigvonul a teljes művön, ezzel teremtve tartalmi egységet.

    Kiss Gábor 1989-ben diplomázott a Zeneakadémián. Már diplomája előtt, 1988-ban felvételt nyert a Duna Szimfonikus Zenekarba, ahol azóta is a fagott szólam oszlopos tagja, 2002-től a szólamvezetője. Zenekari tevékenysége mellett a Csepeli Fasang Árpád Zeneiskola tanára.

    Medveczky Ádám 1969-ben került be a Magyar Állami Operaházba, melynek zeneigazgatója is volt, jelenleg is rendszeresen visszahívott vendégkarmestere. A MATÁV Szimfonikusok egykori zeneigazgatója, majd a Győri Filharmonikusok első karmestere volt. 1974-től a Zeneművészeti Főiskolán tanít az ének-opera tanszakon. Az MMA rendes tagja, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas, Prima Primissima díjas, érdemes művész.

    Ajánlatunk


    A musical zenéje sokféle műfajból merít, igazán színes, magával ragadó hangzásvilágot teremtve, több igazi sláger is felcsendül a darabban.

    Fenyő Miklós – Tasnádi István MADE IN HUNGÁRIA musical két részben

    zenés party két részben

    Ajánló


    Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök…

    A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival,…

    A 2023|2024-es évad egy magyarországi bemutatóval indul, Tena Štivičić kortárs horvát drámaírónő 3tél című díjnyertes darabjával Alföldi Róbert rendezésében.

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016