• Program


    Egyensúlyban
    2

    Egyensúlyban

    Venekei M. / T. Malandain / J. Kylián / I.Stravinsky / C. W. Gluck / W. A. Mozart
    EGYENSÚLYBAN

    Balettest három részben

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2022. június 11. szombat, 19:00

    Stravinsky, Gluck, Mozart… Az est e három nagy hatású zeneszerző kompozícióira készített táncművekre épül, egyszerre kínálva kikapcsolódást a klasszikus zene és a balett szerelmeseinek. A műsor első részében a közelmúlt két látványos bemutatója kap helyet: Venekei Marianna Tűzmadarak című koreográfiája a női ösztönöket ironikus, groteszk felhanggal állítja a középpontba Stravinsky ikonikus zenéjére, míg Thierry Malandain Gluck zenéjére készített Don Juan című alkotása egy régi témát dolgoz fel új szemlélettel. A folytatásban a Magyar Nemzeti Balett repertoárján 2013 óta nagy sikerrel futó két Jiří Kylián-műben, a Petite mort és a Hat tánc című koreográfiákban gyönyörködhetnek a kortárs táncok kedvelői.

     

    Venekei Marianna / Igor Stravinsky

    Tűzmadarak

     

    „A nők olyan ösztönnel találják meg a maguk szerelmi táplálékát a földön, mint a madarak a magvakat vagy halakat. Keringenek a végtelen térben, ösztönük vezeti őket tavak, folyók, tengerek és rónaságok fölött, s aztán bonyolult cikázás és kóválygás után, egyszerre lecsapnak. Ösztönük, szemmértékük ilyenkor csodálatosan nyilatkozik meg. Nagy ritkán tévednek, s csak néha esik meg, hogy az áldozat erősebb vagy ügyesebb, s kisiklik csőrükből, mint az ebihal a sirály csőréből. Ilyenkor vijjognak egyet, mint a sirály; s odább szállanak, keringve, körözve, fáradhatatlanul, éberen” – idézi a kissé ironikus Márai Sándor-szöveget Igor Stravinsky csodálatos zenéjére készített, Tűzmadarak című új balettje kapcsán a koreográfus Venekei Marianna.
    A produkció elején Márai Sándor Füves könyvéből az idézetet Sinkó László színművész előadásában hallhatjuk

     

    Thierry Malandain / Christoph Willibald Gluck

    Don Juan

     

    Don Juan: régi téma, modern feldolgozás. A férfi, aki számára minden nő csábítási célpont volt a spanyolországi aranykorban, azaz a 16. században. A férfi, akit a commedia dell’arte is figuraként tart számon, eközben szabad gondolkodó és melankolikus „donjuan”, fáradhatatlanul hajszolja a nőket, és ebben – valljuk meg – van valami eleve csodálatra méltó! „Szeretem annak a gondolatát, hogy egy olyan karakterről van szó, aki a Nőt keresi a nőkben. Vagy éppen saját magát? Számomra ő egy misztikus alak, aki ahelyett, hogy megtalálná a kielégülést abban, ami különleges és biztos, mindig a sokat és a még többet hajszolja. Ő a tettek embere, aki azokból a pillanatokból él, amelyeket mások teste mellett tölt” – mondja a darabjáról Thierry Malandain a koreográfus, aki először érkezett Magyarországra, hogy a Magyar Nemzeti Balettel dolgozzon.
    Thierry Malandaint a Stepping Grounds Arts/Culture Management képviseli. www.steppinggrounds.com

     

    Jiří Kylián / Wolfgang Amadeus Mozart

    Petite Mort

     

    Jiří Kylián cseh koreográfus több táncművet is készített Mozart muzsikájára. A zeneszerző halálának 200. évfordulóján egy különleges balettel tisztelgett a nagy komponista előtt.  Hat nő, hat férfi és hat kard szerepel ebben a különleges hangulatú alkotásban, melyben kellékként fekete, barokk stílusú ruhák, bizarr krinolinok is megjelennek. A darab képi szimbolikája egy olyan világot mutat be, ahol az agresszió, a szexualitás, a csönd, a muzsika, a sebezhetőség, az egymásra utaltság és az örök emberi szépség együtt létezik sajátos költőiségben. Merész látványosság, elegancia és stílusérzék jellemzik a koreográfusnak ezt az érett korszakából származó balettjét, amely 2013. májusa óta szerepel a Magyar Nemzeti Balett repertoárján.

     

    Jiří Kylián / Wolfgang Amadeus Mozart

    Hat tánc

     

    „…úgy döntöttem, hogy nem alkothatok szimplán egy, a zeneszerző humorérzékét és zenei zsenijét tükröző táncsorozatot. Ehelyett hat, látszólag zavarosnak tűnő képet koreografáltam…” (Jiří Kylián)

    Kylián balettjében a mozarti játékosságot és az abszurd valóságot ültette át a mozdulatok nyelvére. Nem akart semmilyen történetet sem elmesélni, inkább a börleszk szótári meghatározásának megfelelően esetlen, rizsporos parókájú, olykor irreálisan viselkedő hősök képtelen helyzeteire, helyzetkomikumaira építette táncdarabját. A nyolc táncos az első pillanatban úgy jelenik meg a színpadon, mintha egy Mozart korabeli panoptikumból lépnének elő, majd éppen a koreográfia újszerűsége, frissessége és szédületes dinamikája okozza, hogy egyre modernebb, időtlenebb hőseivé válnak Kylián abszurd alkotói világának.

    Ajánlatunk


    MŰSOR: Wagner: Tannhäuser - nyitány, WWV 70 Beethoven: 3. (c-moll) zongoraverseny, op. 37 Sosztakovics: 10. szimfónia, op. 93 Elisabeth Leonskaja zongora Concerto Budapest Vezényel: Keller András

    Fadinard esküvőre készül, de a lova megeszi egy katona szeretőjének szalmakalapját. Hogy a tomboló katona ne verje szét a lakását és a lagziját, Fadinard kénytelen beszerezni egy ugyanolyan kalapot, miközben menyasszonyt, apóst, násznépet kell percenként leszerelnie. Kortalan francia csúcsbohózat.

    Az Özvegy Karnyóné Az előadás során erre is fény derül!

    Ajánló


    Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon…

    5+ 100 perc, 1 szünettel Bábtechnika: pálcás báb

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016