• Program


    Fischer Iván és az Amszterdami Concertgebouw Zenekara / EURÓPAI HIDAK BUD-AMSZ. / ZENEKARI

    Fischer Iván és az Amszterdami Concertgebouw Zenekara / EURÓPAI HIDAK BUD-AMSZ. / ZENEKARI

    Két gazdag kulturális múltú európai főváros között épül híd a koncerten: Amszterdam nagyhírű zenekara játszik, a karmester és a szólista Budapest büszkesége. Fischer Iván a nagy B-betűsök ligájából Beethoven és Bartók műveit vezényli. Az előbbitől az V. szimfónia mindenki örök kedvence, az utóbbi fiatalkori Hegedűversenye pedig - melyet Kelemen Barnabástól hallunk - egy fájdalmas emlékű, viszonzatlan szerelem dokumentuma.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2022. szeptember 24. szombat, 19:30

    Közreműködik:

    Kelemen Barnabás: hegedű

    Műsor:

    Bartók: Táncszvit, Sz. 77, BB 86

    Bartók: Hegedűverseny, op. posth., Sz. 36, BB 48a (1907-08)

    Beethoven: V. (c-moll, „Sors”) szimfónia, op. 67

    Két gazdag kulturális múltú európai főváros között épül híd a koncerten: Amszterdam nagyhírű zenekara játszik, a karmester és a szólista Budapest büszkesége. Fischer Iván a nagy B-betűsök ligájából Beethoven és Bartók műveit vezényli. Az előbbitől az V. szimfónia mindenki örök kedvence, az utóbbi fiatalkori Hegedűversenye pedig - melyet Kelemen Barnabástól hallunk - egy fájdalmas emlékű, viszonzatlan szerelem dokumentuma. És a Táncszvit? E művet több nép muzsikája inspirálta: aligha kell nála jobb zenei „hídverő”.

    Bartók 1923-ban, Pest, Buda és Óbuda egyesítésének félszázados évfordulóján, a Főváros megrendelését teljesítve írta a Táncszvitet. Műve „a népek testvérré válásának eszméjét” fejezi ki - e gondolat mellett a zeneszerző más kompozícióiban is hitet tett. A fiatalkori Hegedűversenyt 1907/08-ban komponálta, a mű a nála hét évvel fiatalabb hegedűművésznő, Geyer Stefi iránti egyoldalú vonzalmának elbeszélése két tételben. 1958-ban mutatták be, a történet két szereplőjének halála után. „Így kopog a sors az ajtón” - Anton Schindler, Beethoven titkára szerint a komponista ekképp kommentálta a „Sors-szimfónia” néven ismertté vált Ötödik első hangjait. Bár a cím nem az alkotótól származik, a darabban joggal vélhetjük felfedezni egy küzdelmes életű hős harcát, amelyet a Végzettel vív, s amelyben - Beethovenhez illőn - diadalmaskodik. Fischer Iván, a Budapesti Fesztiválzenekar világhírű karmestere régi kapcsolatot ápol az Amszterdami Concertgebouw 1888 óta sikert sikerre halmozó zenekarával. A szólistaként és kamaramuzsikusként egyaránt különleges teljesítményt nyújtó Kelemen Barnabás virtuóz és szuggesztív játékát itthon és külföldön egyaránt lelkesen ünnepli a közönség.

    Rendező: Müpa

    Ajánlatunk


    „Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”

    A Rumini Berg Judit, a mai magyar meseirodalom egyik sztárszerzőjének legismertebb műve, amit több ezer gyermek olvas kötelező irodalomként, alsótagozatban.

    Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.

    Ajánló


    A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.

    Ken Ludwig: Primadonnák Bohózat 2 részben

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016