L. F. Vilma: Saláta Sára
„Saláta Sára”
Szinopszis-koncepció
Célunk, hogy megismertessük a színházi élményszerzés sokoldalúságát, és kiterjesszünk egy másmilyen színházi látószöget a jövő generációjának számára. A nézők az előadás szerves részévé válnak, mert nem lentről, a szokványos nézőtérről láthatják az előadást, hanem az alkotókkal közös játéktérben válnak a mese részévé. Ugyanakkor a történetet kívülállóként is szemlélik, van rálátásuk, annak tanulságait önállóan is megítélhetik. A mese végén interaktív beszélgetést kezdeményezünk, melynek célja az értelmezés, önálló gondolkodásra ösztönzés és a téma feldolgozása.
Történetünk a közösségben való létezés mindennapos nehézségeit és buktatóit dolgozza fel, hogy miként jó együtt, csapattagként működni, és mi történik azzal, aki magára marad. Hogyan tudunk segíteni magunkon és másokon, hogy boldogan, a kirekesztettség érzése nélkül élhessük mindennapjainkat.
Mesénk karakterei emberi tulajdonságokkal bíró zöldségek és gyümölcsök egy színes piaci forgatagban, ahol jól szemléltethető a gyerekek számára a közösségi lét, és bár elsődleges célunk nem ez, hasznosnak érezzük felkelteni a gyerekek számára az érdeklődést az íncsiklandó, egészségesebb ételek iránt is.
Díszletünkkel, jelmezeinkkel a vizuális nevelésre szeretnénk fókuszálni. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek fantáziájára is hassunk, az előadás látványvilágával.
Az előadás zenei világa sokszínű. A gyerekek többféle zenei stílussal találkoznak, miközben részesei lehetnek annak a csodának, hogy a hangszerekkel miként lehet különböző természeti jelenség hangjait könnyedén előidézni. A közös „mondókázás”, tánc, a gyerekek részleges játékba invitálása, a „színházjátszás” szintén része az előadásunknak.