• Program


    -MOZART-NAP 3.: D-dúr zongoraverseny / g-moll szimfónia K.183 No.25.  ( Concerto Budapest )

    -MOZART-NAP 3.: D-dúr zongoraverseny / g-moll szimfónia K.183 No.25. ( Concerto Budapest )

    „Mozart: az élet maga” – fogalmazott találóan a nagy angol karmester, Sir Colin Davis, jószerint mindannyiunk közös benyomását tömören összefoglalva. Ezt a kivételes tüneményt ünnepli a lassanként hagyományossá váló tavaszi Mozart-nap is: délelőttől egészen késő estig, a Zeneakadémia Nagytermében és a Solti Teremben, a Concerto Budapesttel és nagyszerű vendégeivel.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2019. március 10. vasárnap, 13:30

    13.30 Nagyterem – Mozart-nap 3.Mozart: D-dúr zongoraverseny No. 5, K. 175
    Mozart: g-moll szimfónia No. 25, K. 183
    Közreműködnek: Vajda Marcell

    a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara

    Vezeti: Rolla János

    Wolfgang Amadeus Mozart: D-dúr zongoraverseny No. 5, K. 175

    Mozart legkorábbi zongoraversenyei más szerzők munkáinak átdolgozásai voltak, első, minden ízében eredeti koncertje az 1773-ban írt D-dúr zongoraverseny. A formálás egyensúlyát, illetve a szonátaforma mozarti stratégiáját tanulmányozó teoretikusok szerint a D-dúr zongoraverseny néhány ebben az időben komponált darabbal (például a „kis” g-moll szimfóniával) együtt jelentős mérföldkő nemcsak Mozart pályáján, hanem a klasszikus stílus fejlődésében is kiemelkedő szerepet játszik. „Elsősorban a forma szimmetriája, a tematikus fejlesztés, a harmóniai felépítés és a ciklus elrendezése, a koherencia, a szervesség és a motivikus munka” szempontjából tekintik jelentékeny daraboknak – írta Maynard Solomon. Mozart nagyon kedvelte e kompozícióját, számos levelében emlegette és élete végéig szívesen játszotta koncertjein. A zárótétel még mozarti léptékkel is sziporkázó, kontrapunktikus játékossága, lendülete egészen lehengerlő.

    Wolfgang Amadeus Mozart: g-moll szimfónia No. 25, K. 183

    Mozart korai g-moll szimfóniáját a későbbi, 550-es számú g-moll szimfóniától való megkülönböztetés miatt „kis g-moll” szimfóniaként szokták nevezni. E „kis” jelző dacára a szimfónia műfajában ez Mozart első igazán nagy szimfonikus munkája, 1773-ban, közvetlenül bécsi utazása után komponálta Salzburgban. Az 1760-70 évek fordulóján Haydn („Lamentatione”, „Gyász”, „Búcsú”, „La passione”) és a Bécsben működő Vanhal is több, jellegzetes tónusuk miatt utólag Sturm und Drang szimfóniának nevezett darabot komponált, melyek minden bizonnyal hatottak a 17 éves mesterre. A kompozíció modernkori népszerűségéhez nagyban hozzájárult Milos Forman Amadeus című filmje is, melynek nyitóképsorai alatt az első tétel jellegzetes, szenvedélyesen zaklatott főtémája szólal meg.

     

    Ajánlatunk


    vígjáték két részben

    A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.

    Ajánló


    Daphne du Maurier regénye alapján a Szegedi Szabadtéri Játékok önálló bemutatója

    Halász Judit színészi pályafutásával párhuzamosan új műfajt teremtett előadóművészként. Magyar költők verseit évtizedek óta énekli – a magyar könnyűzene legjobbjainak…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016