Banner Zoltán Petőfi a hídon című előadóestjét a költő születésének 150. évfordulója alkalmából állította össze, s 50 évvel ezelőtt hangzott el először a kolozsvári rádió és televízió hangversenytermében. Aztán még csaknem 200 alkalommal Romániában, Magyarországon, Németországban, Svédországban, Ausztriában.
Ismeretes, hogy Petőfi Sándort a Segesvár-közeli fejéregyházi hídon látták utoljára, fehér ingben és fekete nadrágban. Banner Zoltán ezt a pillanatot kívánta rekonstruálni: amikor a kozák dzsidások közeledtekor a költő képzeletében még egyszer lepereg életének filmje. Ennek a képzeletbeli filmnek a hangzó anyagát halljuk, a versek mellett Petőfi prózai írásaiból is válogatva.
A 90 éves művész előadása színház- és előadóművészettörténeti pillanat.
A száz évvel ezelőtt játszódó történet egy ukrajnai, zsidók és oroszok lakta faluban játszódik.
Tevje, a tejesember és felesége, Golde egy olyan világ őrzői, melyet a közösség és vallás előírásai határoznak meg. Lányaik azonban már saját kezükbe akarják venni az életüket, szerelemből akarnak férjhez menni.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Ivan Menchell pergő, mély emberismeretről árulkodó vérbő komédiája sok-sok kacagás mellett megható, megrendítő pillanatokat kínál mindenkinek, aki valaha szeretett és…