Kérők hada verseng Garullina királykisasszony kezéért. De ő mindegyikőjükben csak kivetnivalót talál. Az egyik hórihorgas, a másik túl törpe, a harmadik kezében úgy áll a kard, mintha zászlót lobogtatna, vagy mintha söprögetni készülne. Az utolsó meg… mintha az ábrázatjára ráült volna a rigó. De Rexon király – ki e gúnynevet kapja – halálosan beleszeret a fennhéjázó királykisasszonyba és elhatározza, hogy másnap álruhában – koldusként – újra szerencsét próbál. Eközben az öreg király megunva lánya méltatlan viselkedését, úgy rendelkezik, hogy az első férfiemberhez hozzáadja, aki a palotába bebocsáttatást kér. Ki más is lehetne, aki bezörget a kapun, mint a koldus és anyja. Garullina mint a koldus felesége kezd új életet. Megtanulja, hogy mindenért meg kell dolgoznia. Ráébred arra, hogy az élet számtalan csodát rejt mindazoknak, akik megbecsülik azt és képesek tenni is érte. Lassan beletanul a kétkezi dolgokba és mire a mese végére érünk Garullina méltóvá válik a trónra, így Rexon király felfedheti kilétét. A fináléban együtt örülhetünk Rigócsőr királlyal és szépséges hitvesével.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.