Wolfgang Amadeus Mozart: D-dúr divertimento, K. 136; C-dúr oboaverseny, K. 314Johann Georg Albrechtsberger: B-dúr harsonaversenyEdvard Grieg: Holberg-szvit, Op. 40Concertino sorozatunk második hangversenyén két emblematikus vonósdarab fogja közre a megszólaló versenyműveket. Ezúttal az oboa és a harsona csilloghat szólószerepben, a Fesztiválzenekar két szólamvezető muzsikusa, Philippe Tondre és Szakszon Balázs jóvoltából.Mozart élénk, fülbemászó, tömör mesterműve, a színtiszta vonóshangzással megszólaló D-dúr divertimento vezeti fel az oboások megkerülhetetlen darabját, a szerző egyetlen oboaversenyét. „Szeretem a darab leleményességét, és hogy hihetetlenül élő. Imádom hosszú, lírai frázisait, a belőlük áradó gyöngédséget. Folyamatosan a fejemben járnak, a szenvedélyemmé váltak ezek a dallamok” – mondja a darab szólistája, a francia Philippe Tondre. A concerto több szerkezeti és dallameleme szerepel Mozart operáiban, zárórondójának témája a Szöktetésben hallható.A harsonairodalom alapműveit a klasszicizmusnak köszönhetjük. Szakszon Balázs egy ritkaságot, Johann Georg Albrechtsberger altharsonára írt verseny-művét adja elő, az egyik legnehezebb darabot, ami erre a különleges – tenor testvéréhez képest felépítésében és hangzásában is kisebb – hangszerre íródott. „Ami igazán motiváló és érdekes, hogy kamarazenekari kísérettel, karmester nélkül játszhatom el a darabot. A harsona szólóhangszerként ritkán fordul elő, így szép kihívás lesz beépíteni a vonósok közé.”A koncert végén újra megfürödhetünk a vonósok táncos játékában. A darab a norvég–dán drámaíró, Ludvig Holberg születésnek kétszázadik évfordulóját ünnepli, aki Grieghez hasonlóan Bergenben született. A Peer Gynt népszerűségével vetekedő mű energikus prelűddel indul, amit Holberg korában népszerű táncok követnek; a bensőséges sarabande, az udvarias gavotte és musette után érzelmes air tétel előzi meg a záró táncot, a szilaj rigaudont.
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Az Anconai szerelmesek kacagtatóan fordulatos, kedvesen pikáns, szellemes, zenés összekacsintás a hetvenes évek olasz slágereivel. Szerelem, slágerek, tánc, gegek, csipetnyi…
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…