A koncert után Csáth Géza interjút készített a zeneszerzővel, akit többek között a Debussy-forradalomról faggatott. „Sohase csináltam forradalmat és egyáltalán nem vagyok forradalmár” – nyilatkozta. „Akik ezt állítják rólam, azok nem ismernek sem engem, sem a muzsikámat. És ugyan ki ellen csináltam volna forradalmat? A régiek ellen? Azoknak, akik igazán nagyok, a legnagyobb tisztelője, csodálója vagyok. Beethoven, Mozart, Haydn ellen forradalmat csinálni? Badarság. Ezek örök mesterek, örök, amit csináltak, és ezt soha semmiféle forradalom nem döntheti meg.” Ha végigfuttatjuk szemünket Debussy kamarakompozícióinak nem különösebben hosszú listáján, szembetűnő a klasszikus kamaraműfajok hangsúlyos jelenléte. Vajon Haydn és Mozart után egy évszázaddal nem tűnik mindez anakronisztikusnak? A darabok mélyére pillantva persze azonnal kiderül, hogy Debussy kamarazenéjének anakronizmusában van valami üdítően provokatív, vagy ha tetszik forradalmi. S ha igaza volt Erik Satie-nak, hogy Debussy, „ez a művészetforradalmár nagyon polgár volt a hétköznapi életben”, akkor miért is ne a polgári szalonvilág keretei között lett volna a leginkább forradalmi? A zeneszerzői életművek meghatározott műfajait a maga teljességében bemutatni kívánó Összkiadás élőben sorozat ezúttal Debussy kamarazenéjéről ad átfogó képet frissen végzett és/vagy doktorált zeneakadémisták közreműködésével.
- Debussy: Skót induló
- Debussy: Hat antik sírfelirat
- Debussy: Noktürn és scherzo
- Debussy: Intermezzo
- Debussy: Kis szvit
- Debussy: Cselló-zongora szonáta
- Debussy: Hegedű-zongora szonáta
- Debussy: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára
Fejérvári Zoltán, Szabó Marcell (zongora); Kruppa Bálint (hegedű); Izsák Ilona (brácsa); Karasszon Eszter (cselló); Razvaljaeva Anasztázia (hárfa); Tóth Zsuzsanna (fuvola)