• Podujatie


    Duna Szimfonikus Zenekar - Az olasz zeneóriás

    Duna Szimfonikus Zenekar - Az olasz zeneóriás

    TAVASZI BÉRLET / 3.
     Viac

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: piatok, 23. marec 2018, 19:00

    Műsor:

    Részletek Verdi Nabucco, A lombardok az első keresztes hadjáratban, Macbeth, A trubadúr, Traviata, Aida és az Otello c. operáiból

    Közreműködik: a Nemzeti Énekkar szólistái és a Nemzeti Énekkar
    Vezényel: Somos Csaba
    Műsorvezető: Zelinka Tamás

    Somos Csaba DLA (1970) a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, ének-zenetanár és karnagy-diplomát, valamint karmester-diplomát is szerzett. Már egyetemi évei alatt is tevékenykedett kórusvezetőként; pályájának jelentős részét a Vasas Művészegyüttes Énekkarának élén töltötte, amelynek 1992 és 2009 között, két év megszakítással volt vezető karnagya. Emellett 2002-ben megalapította saját együttesét, a Vass Lajos Kamarakórust – ennek jelenleg is vezetője. A Magyar Rádió Énekkarának vezető karnagyaként dolgozott 2009 és 2013 között, 2013 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, valamint a tanintézet Alma Mater Kórusának karnagya, 2012-től a Magyar Kórusok, Zenekarok és Népzenei Együttesek Szövetségében (KÓTA) a művészeti bizottság elnöke. Zeneigazgatói poszton állt a debreceni Csokonai Színházban (2000-2004), majd a Pécsi Nemzeti Színházban (2004-2007), vendégkarmesterként és karnagyként számos magyar szimfonikus zenekarral és hivatásos kórussal lépett fel, így a Duna Szimfonikus Zenekarral is. 2016. január 1-jétől a Nemzeti Énekkar vezető karnagya. Munkásságát 2002-ben Rubányi-díjjal, 2014-ben Liszt Ferenc-díjjal ismerték el.

    A Nemzeti Énekkar 1985-ben alakult Állami Énekkar néven, Pászti Miklós zeneszerző–karnagy vezetésével a Magyar Állami Népi Együttes énekkarából. Alapító karnagyuk 1989-ben bekövetkezett halála után Elláné Bodonyi Katalin, majd Ugrin Gábor karnagy irányította az együttest. A kórus történetének első nagy korszaka 1990-ben kezdődött, amikor Antal Mátyás vette át a karigazgatói teendőket, aki 2016. március 31-ig töltötte be ezt a tisztséget. A bő negyedszázad alatt az énekkar Magyarország egyik vezető hivatásos kórusává vált, széles műfaji profillal és gazdag repertoárral. 2016. január 1-jétől Somos Csaba a Nemzeti Énekkar vezető karnagya.

    Giuseppe Verdi (1813-1901) operái „azért oly népszerűek máig mind a kiművelt, mind a legegyszerűbb hallgatóság körében, mert örök érzelmi és tudati tartalmakat fejeznek ki a legközvetlenebb módon – akárcsak Homérosz, Shakespeare, Ibsen és Tolsztoj.” Isaiah Berlin zenetörténész summás összefoglalója tökéletesen jellemzi az előadásra kerülő remekmű-részletek szerzőjét, aki a Parma közeli Le Roncole falucskából, önerőből, a teljes ismeretlenségből küzdötte fel magát az operatörténet egyik legnagyobbjává. Az 1840-es években a zeneköltő neve összeforrt az olasz egységmozgalommal: V.E.R.D.I. = Vittorio Emanuele Re D’Italia (Viktor Emanuel, az egységes Itália királya!). Aki tehát Verdit éltette, az egyúttal az egységes Itália létrejöttére is szavát adta. Dallamai az operatörténetben szinte egyedülálló módon a korabeli olasz tömegek ajkán visszhangzottak, melyek közül kiemelkedik a Nabucco máig világhírű „Szállj gondolat, aranyszárnyon” kezdetű kórusa, a „Va pensiero”, A lombardok az első keresztes hadjáratban unisono kara („O Signore, dal tetto natio”) és a Macbeth záró együttese. Későbbi operáiban (A trubadúr, Traviata, Aida, Otello) Verdi megvált a regényes, szabadság-történetű dalműveitől és hősei sorsára koncentrálva újjáteremtette az olasz zenedrámát.

    (Zelinka Tamás)

    Jegyek vásárolhatóak 2018. január 1-től.

    Naša ponuka


    A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.

    A Vihar kapujában három alak áll: a Pap, a Favágó és a Koldus. Ide húzódtak be az eső elől. Látszólag véletlenül találkoztak. Mégis, egyiküket sem hagyja nyugodni ez a gyilkosság. Mintha közelebbről érintené őket, mint három véletlenül arra tévedt embert. Ahogy mesélnek, egyre több részletre derül fény, a kép mégis egyre zavarosabb. A világ véleményekből álló bozót. Az ember sohasem mond igazat

    A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.

    Tipy


    „Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…

    Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

    Május 11-én fergeteges ValMar koncerttel zárul a 2024-es Pápai Expo és Agrárpiknik, az év legmenőbb agrárrendezvénye.

    Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
    odhadovaný zostávajúci čas:
    00:00

    položka/y v košíku

    celkom:


    Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016