• Program


    Lux Aeterna

    Lux Aeterna

    Két, keletkezése és hatása okán izgalmas művet kínálunk Lux Aeterna című hangversenyünkön.
     több

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2017. november 7. kedd, 19:30

    Mozart 1779-ben párizsi kitérője és mannheimi szerelmi kalandja után tért vissza Salzburgba, Colloredo érsek szolgálatába, ahol csupán apja közbenjárására sikerült a szabályosan "oda hagyott" állást ismét betöltenie. Rá egy évre,1780-ban keletkezett Vesperae solennes de confessore (K.339) c. oratorikus műve, mely az utolsó a salzburgi katedrális számára írt darabok sorában. Az öt zsoltárt és Magnificatot megzenésítő, ragyogó hangtömböket, ugyanakkor megejtő szépségű szólisztikus témákat is felvonultató templomi opuszban megfigyelhető szinte valamennyi későbarokk ausztriai stílusirányzat, mely, vegyülve Mozart alapvetően opera iránti érdeklődésével, felettébb izgalmas művet eredményez. Jó néhány részlete - pl. a Confitebor -  szinte operai dramaturgiát követ, mindemellett Johann Sebastian Bach hatása sem lebecsülendő: a Laudate Pueri c. tétel kezdete egyértelmű tiszteletadás a nagy zeneszerzőnek. A mű érzelmi és zenei csúcspontja kétség kívül a Laudate Dominum c. tétel - a szinte borzongatóan szép, jellegzetes mozarti áramlás, az éneklő, gyönyörű dallamvezetés joggal ragadja magával a hallgatót, kis időre lélekben a koncerttermet is a salzburgi dóm fehér-arany színeibe öltöztetve.

    Hangversenyünk második részében egy hatalmas sikerű, 2004-es debreceni bemutatót élhetünk át újra. Ritkán fordul elő, hogy újonnan komponált Requiemet állva tombolva ünnepeljen a közönség, holott ez történt anno, Orbán György darabjának bemutatóján.A mű Debrecen város felkérésére született, s mint a korabeli kritikában olvashattuk:

    „Orbán Requiemjének első taktusai Mozartéra hajaztak, de aztán megtalálta saját hangját. Nem szomorú requiemet írt, nem a halálra készül. Drámai váltásokkal, dinamikai kontrasztokkal jócskán operál, melódiái olykor Stravinskyt, máskor olasz filmzenei motívumokat sejtetnek, a Sanctus pedig igazi orbános zenei geg, a Lacrimosa egyszerűen szép, az Agnus Dei szívbe markoló. Hangszerelése igen hatásos: különösen vastagon használja helyenként az ütősöket, s a rezek mennydörgését is. Mégis összességében nem a mélabús halálvárás, hanem az élet sugárzik belőle.” (Daróczi Katalin, Cafe Momus, 2004.07.29)

    Két korszak, két egyházi darab,két,  korántsem kizárólag egyházi kötődésű szerzőtől - örök értékek, különleges zenei köntösben Lux Aeterna-hangversenyünkön.

    Közreműködik:
    Fodor Gabriella – szoprán, Bódi Marianna – mezzoszoprán, Schöck Atala - alt, Haja Zsolt – bariton, Kodály Filharmonikusok Debrecen, Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: szabó Sipos Máté)

    Vezényel: Szabó Sipos Máté

    Ajánlatunk


    A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

    Szörényi Levente – Bródy János / Gyöngyösi Levente ISTVÁN, A KIRÁLY A rockopera szimfonikus operaváltozata két részben, magyar nyelven, magyar és angol felirattal

    A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.

    Ajánló


    Claude Magnier legendás bohózatában Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta Barnier szerepét – amit filmen később…

    Giacomo Puccini TURANDOT Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

    Pörgős vígjáték, ami egy percre sem engedi elkalandozni a nézőt.

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016