Vezényel: Nicola Luisotti Díszlet: Gianni Quaranta Jelmez: Dada Saligeri Fény: Gil Wechsler Szereposztás: Aida (Anna Netrebko), Amneris (Anita Rachvelishvili), Radamès (Aleksandrs Antonenko), Amonasro (Quinn Kelsey), The King (Ryan Speedo Green)
szereposztás: Aida (Anna Nyetrebko), Amneris (Anita Rachvelishvili), Radames (Aleksandrs Antonenko), Amonasro (Quinn Kelsey), Egyiptom királya (Ryan Speedo Green)
Élő előadás közvetítése: 2018. október 6. 19:00 Ismétlés: 2018. október 14. 18:00, 2018. december 28. 18:00
Verdi Aidája nemcsak a szerző életművében foglal el kitüntetett helyet, de a teljes operairodalom egyik legnépszerűbb remekművét is tisztelhetjük benne. A Metropolitan Opera közönsége is ragaszkodik hozzá: az Aida a színház második legtöbbet játszott darabja, a mostani szezon kezdetéig 1162 előadást ért meg. Sonja Frisell látványos, klasszikus rendezése 1988 óta szerepel a Met repertoárján, a HD közvetítések sorában is többször volt már látható – a hagyományos operajátszás hívei örömmel nézhetik meg újra. A mostani felújítás – ahogy az a Mettől elvárható – bővelkedik sztárénekesekben: Aidát Anna Netrebko énekli, aki tavaly nyáron, Salzburgban találkozott először a szereppel – alakítását egyöntetű szakmai és közönségsiker övezte. Partnerét, Radamest a közelmúltban Budapesten is fellépett Aleksandrs Antonenko formálja meg, Amenris szerepében pedig napjaink egyik vezető mezzoszopránja, Anita Rahvelisvili lép föl. A Met-közvetítésekből már jól ismert Nicola Luisotti vezénylése a hamisítatlan olasz stílus és temperamentum garanciája.
The Gershwins®
PORGY ÉS BESS®
Opera három felvonásban, angol nyelven, magyar és angol felirattal
Írta: George Gershwin, DuBose és Dorothy Heyward, és Ira Gershwin
Kata és Bianca egy gazdag páduai úr lányai. Egyik szelíd, mint a galamb, de a másik vad, indulatos, csípős nyelvű, fékezhetetlen. A kisebbiknek akad is kérője bőven, de apja nem adja férjhez addig, míg a nagyszájút el nem veszi valaki. Hiába a sok kérő, Makrancos Kata senkinek nem kell. Ebben a kilátástalannak tűnő helyzetben jelenik meg Petrucchio, akit nem riaszt vissza a feladat. Elhatározza, hogy megzabolázza a gazdag, csinos, vonzó hárpiát.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.