MOZART: Don Giovanni – Nyitány K 527 MOZART: Esz-dúr zongoraverseny „Jeunehomme” K 271 MOZART: g-moll szimfónia K 550
Fejérvári Zoltán zongoraművész Közreműködik: Mendelssohn Kamarazenekar Vezényel: Vásáry Tamás
Vásáry Tamás koncertjei mindig emlékezetessé válnak. Nála a külsőségektől mentes megközelítésen és az előadott mű tökéletes ismeretén felül a mély és őszinte átélés olyan természetes módon ötvöződik, mely a mai sikerhajhászó művészvilágban unikumnak számít. Ezen az estén is teljes biztonsággal ülhetünk be a nézőtérre abban a hitben, hogy nem kísérletezést fogunk hallani, hanem egy sok évtized alatt kiérlelt és letisztult interpretációban lesz részünk, miközben mindannyiunk egyik legkedvesebb zenekari művét, a „nagy” g-moll szimfóniát élvezhetjük. Ha a zongorista-karmester Vásáry pálcája egy zongoraművészt is instruál a színpadon, akkor tudhatjuk, jelentős művész ül a zongoránál. Fejérvári Zoltán a híres magyar zongoraiskola új neveltje, a Montreáli Zongoraverseny győztese, akit szárnyaló nemzetközi karrierje közben sikerült Veszprémbe meghívnunk, hogy – Alfred Brendel szavaival – a világ egyik legnagyobb csodáját, az ún. „Jeunehomme” zongoraversenyt adja elő. Nemzedékek izgalmas találkozása és Mozart szelleme együtt lesznek jelen ezen a koncerten.
Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi…
Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt,…