A XVIII. század nemcsak a túlzó pompa, hanem a felfedezések kora is volt. Erről tanúskodik a német zeneszerző, Georg Philipp Telemann szvitje is, amely egyedülálló módon azért született, hogy különféle nemzetek zenéjét megmutassa a hallgatóknak. Ezen a hangversenyen az idősebb Scarlatti áriái is felcsendülnek Kristóf Réka szopránénekesnő előadásában, akinek munkásságában a régizene kiemelkedő helyet foglal el.
több
Ph. Telemann: Les Nations (Nemzetek) B-dúr szvit Marcello: d-moll oboaverseny – trombitára átírva Scarlatti: Hét ária szoprán hangra és trombitára J.S. Bach: I. C-dúr zenekari szvit, BWV. 1066
KÖZREMŰKÖDIK
Kristóf Réka - ének Sipos Tamás - trombita
VEZÉNYEL
Farkas Róbert
A XVIII. század nemcsak a túlzó pompa, hanem a felfedezések és a gyökeres átalakulások kora is volt. Erről tanúskodik a termékeny német zeneszerző, Georg Philipp Telemann szvitje is, amely egyedülálló módon azért született, hogy különféle nemzetek zenéjét megmutassa a hallgatóknak. De, miként azt Alessandro Marcello trombitára alkalmazott oboaversenyében Sipos Tamás előadásában halljuk, maga a concerto műfaja is újfajta eszményt tükröz, mégpedig a környezetéből kiemelkedő, mindig többre igyekvő emberét. Ezen a hangversenyen az idősebb Scarlatti áriái is felcsendülnek Kristóf Réka szopránénekesnő előadásában, akinek munkásságában a régizene kiemelkedő helyet foglal el. Farkas Róbert karmester zenei körképe végül a nagy Bach zenekari szvitjével zárul.
A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.