• Program


    BEETHOVEN NAPOK: A-dúr szonáta/Kreutzer szonáta/a-moll vonósnégyes ( Perényi&Koroljov&Concerto )

    BEETHOVEN NAPOK: A-dúr szonáta/Kreutzer szonáta/a-moll vonósnégyes ( Perényi&Koroljov&Concerto )

    Mindkét szonáta zongoraszólamát a nemzetközi zenei élet egyik legjelentősebb zongoraművésze, Jevgenyij Koroljov játssza majd, s hozzá csatlakozik a hazai élő legenda, Perényi Miklós, valamint a Concerto Budapest művészeti vezetője, Keller András.
     több

    Aktuális előadások



    A 2020. április 26. 15:00 koncert pótlása!

    2020. november 29. vasárnap

    11:00 Nagyterem

    BEETHOVEN-NAPOK KAMARAKONCERT 2.
    Fischer Annie tiszteletére

    Műsor:
    BEETHOVEN: A-dúr cselló-zongora szonáta, op. 69
    BEETHOVEN: A-dúr (Kreutzer) hegedű-zongora szonáta, op. 47
    --- szünet ---
    BEETHOVEN: a-moll vonósnégyes, op. 132

    Közreműködik: Jevgenyij Koroljov zongora, Perényi Miklós cselló, Keller András hegedű
    Hungarian Quartet

    Steven Isserlis, az egyik legnagyobb ma élő csellista szerint Beethoven cselló-zongora szonátái közül az A-dúr darab az első a maga műfajában, amely egyenlő szerepet ad mindkét hangszernek. A műben semmiféle az egyébként Beethovenre sokszor jellemző küzdelem nem fedezhető fel: boldog hangvételével tökéletes példája a bécsi klasszika kiegyensúlyozottságának. A hegedűre és zongorára írt Kreutzer-szonáta rendkívüli technikai kihívások elé állítja előadóit, hosszúságával és érzelmi túlfűtöttségével pedig a közönséget is – persze a legjobb értelemben. A mű dedikációja Rodolphe Kreutzer hegedűművésznek szól, aki sosem adta elő mondván, hogy „felháborítóan érthetetlen”. Mindkét szonáta zongoraszólamát a nemzetközi zenei élet egyik legjelentősebb zongoraművésze, Jevgenyij Koroljov játssza majd, s hozzá csatlakozik a hazai élő legenda, Perényi Miklós, valamint a Concerto Budapest művészeti vezetője, Keller András. A koncertet záró a-moll vonósnégyest Beethoven egy hosszú betegségből felépülve komponálta. Ennek állít emléket harmadik tétele, melynek felirata A lábadozó szent hálaéneke az istenséghez, líd moduszban. E tétel különösen nagy hatással volt a későbbi zeneszerzőkre, így Bartókra is, aki szinte hangról hangra idézi vissza a III. zongoraverseny kezdetén.

    Rendező: Concerto Budapest
    Fotó: Oszip Zsuzsanna

    Ajánló


    Az egynapos koncertsorozat, amely a beethoveni életmű legszemélyesebb és legközvetlenebb műfaját állítja a…

    Egy igazi állócsillag 1970. szilveszterén vált országosan ismertté, amikor éjfél előtt pár perccel…



    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016