A nagy hatású esztéta-filozófus egyik központi gondolata volt az „éberség“, az a szemléletmód, amellyel a világot, mint a tárgyak-lények valóságán túli, velünk egy-azonos személyességet tudjuk szemlélni és megérteni. Az emberiség szellemtörténetének útja is erre irányul. „Csak a zenei jelképek által szerezhetünk tudomást arról, hogy az emberi lét nem halad és nem fejlődik, hanem rejtelmes módon szüntelen átlényegülésben örvényszerűen kavarog és önmagában a végső megoldást forralja.“
E központi gondolatokhoz társul a koncert későromantika világából válogatott zenei anyaga is, mely az „este“ témakörét járja körül. Az este, mint a megnyugvó természetben való feloldódás, az elmélkedés és az imádság ideje. A felhangzó zeneművek között igazi ritkaságokat is hallhat a közönség.
Az esten Hamvas Béla sorait Rudolf Péter színművész szólaltatja meg prózában, az elmélyült gondolatok között pedig fel-felhangzik a hárfa megnyugtató, éteri hangja Kutor Noémi (a Kodály Filharmonikusok művésze) előadásában.
Műsor:
Richard Strauss: Der Abend, Gustav Holst: Rig Veda himnuszok (részlet), Rheinberger: Abendlied, Gustav Mahler: Ich bin der Welt ab handen gekommen, Max Reger: Abendlied, Brahms: Abendlied, Hugo Distler: Um mitternacht, Schumann: An die Sterne, Erik Esenvalds: Stars
Közreműködik:
Rudolf Péter - színművész
Kutor Noémi - hárfa