• Program


    Ezerarcú Szépasszony / Arccal a halnak

    Ezerarcú Szépasszony / Arccal a halnak

    Előadásunk a magyar tündér-boszorkány, a Szépasszony legendáját felelevenítve járja körbe a női szerep belső és külső ellentéteit mitológiai szimbólumokra támaszkodva. A négy női előadó bejárja a poklot és a mennyországot: a talajon és a levegőben is dolgoznak, a kortárs tánc és a levegőakrobatika ötvözésével jelenítik meg a nőiség ellentmondásos voltát.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2021. július 4. vasárnap, 20:00

    Ezerarcú Szépasszony - Újcirkusz előadás
    Premier előadás: 2021 július 3-4. Artus Stúdió

    Alkotók, előadók: Georgina Cassels, Marta Matovelle, Podmaniczky Dorottya, Zetelaki Réka
    Zenei közreműködő: Bagi Anna
    Dramaturg: Emily Aoibheann
    Fotók: Irene Pepe
    Videók: Csíkszentmihályi Ajnácska
    Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, Arccal a halnak program, Creation Aerial (Írország)
    Külön köszönet: Mikó Dávid, INspirál Cirkuszközpont, Zoletnik Zsófia, André Roland, Mr. Wolf

    Szinopszis

    Vajon mi a nő: tündér vagy boszorkány? Ez az állandó ellentét a legősibb koroktól végigkíséri az emberiség történetét, és egészen a mai napig felmerül kérdésként minden nőben, és minden férfiban.
    Előadásunk a magyar tündér-boszorkány, a Szépasszony legendáját felelevenítve járja körbe a női szerep belső és külső ellentéteit mitológiai szimbólumokra támaszkodva. A négy női előadó bejárja a poklot és a mennyországot: a talajon és a levegőben is dolgoznak, a kortárs tánc és a levegőakrobatika ötvözésével jelenítik meg a nőiség ellentmondásos voltát. Egyes jelenetekbe bevonják a közönséget is, aki magára ismerhet: hiszen a Szépasszony, aki egyszerre hoz rontást és örömöt, ott munkálkodik minden nőben.

    Rendezői koncepció

    A cél egy olyan előadás létrehozása, amely tiszta szimbólumokkal dolgozik a test természetes nyelvének és a légi akrobatika újító rétegeinek összekapcsolásával. Központi gondolata az, hogy minden nő egyszerre istennő és démon, és e kettősség köré csoportosuló asszociációk, sűrű szimbólumok a nőt ezerarcú lénnyé teszik. Az előadás a mindenkori nőt többféle szempontból
    vizsgálja: előadói, fizikális, filozófiai, és zenei szempontból. Absztrakt képek és mozzanatok kötik össze az önálló akciókat és a szereplők egymás közötti kapcsolódásait, amelyek egységes és dramaturgiailag átgondolt vonulata segíti a több szálon futó előadás megértését.

    Mozgás

    Az előadás különlegességét a légi akrobatika, a kortárstánc és a fizikai színház egymást kiegészítő rétegei adják, melyek archaikus és személyes képekből táplálkoznak. A különböző előadói irányzatok fizikális és előadói rendszerek alapján kapcsolódnak az adott témához. Az előadók tehát nem csak jelenlétükkel és akciókkal fejezik ki magukat, hanem mozgásuk minősége is nagy szerepet játszik az őszinte és természetes karakterformálásban. Ez a fajta igény végigvonul az egész
    darabon, amitől kifinomult koreográfiák és kapcsolódások jönnek létre mind az előadók egymás közti munkájában, mind az
    előadó és a közönség között. Az improvizatív és folyamatosan újító szellemiségű kortárstánc organikussága és természetessége fonódik egybe a légi akrobatika határozott szabályaival.

    Bemutatkozás

    Az alkotókról
    Kollektívájuk négy előadóművészből alakult, akik az INspirál Cirkuszközpontban kezdtek el közösen gyakorolni és gondolkodni. Két magyar, egy spanyol és egy brit nemzetiségű előadóból áll. Az előadást Podmaniczky Dorottya kortárstáncos-artista, Zetelaki Réka artista-oktató, Georgina Cassels magyar származású brit artista és Marta Matovelle spanyol trapéz művész hozzák létre közösen. Négy különböző karakter női csapata, azonban közös bennük, hogy önmagukat legteljesebb módon a levegőben találják meg.
    Bemutató előadásuk helyszínéül az Artus Stúdiót választották, hiszen kortárs művészeti szemléletük hasonló igényekkel rendelkezik az előadóművészet területén. Témájukat a lehető legalaposabban szándékozzák körüljárni és személyessé tenni, hogy az előadás túlmutathasson a fizikalitáson. Az Arccal a Halnak program kiváló lehetőség számukra, mert ebben a felállásban most először alkotnak és adnak elő közösen, valamint újító lendülettel rendelkeznek a cirkuszművészet területén.

    Podmaniczky Dorottya kortárs táncművész a Budapest Kortárstánc Főiskolán szerezte tanári diplomáját. Professzionális karrierjét a Budapest Táncszínháznál kezdte, melyet a Közép-Európa Táncszínház gyakornoki éve követett. Folyamatosan képzi magát hazai és külföldi kurzusokon. 2015-ben megalapította saját kollektíváját Psycle Of Movement Imagination néven, amely alatt partnerével olyan előadásokat hoznak létre, amelyekben a kortárstánc, a harcművészet és a cirkusz területeiről inspirálódnak. Jelenleg a Goli Művészeti Stúdióban tanít. Kortárstáncosként fontosnak tartja az állandó kutatást és kísérletezést alkotói és előadói munkáiban. A kortárstáncból jövő szemléletmódjával a légi eszközön való mozgása megtelik új és absztrakt jelentéstartalmakkal, tornamutatványból légtánc válik. Absztrakt formák és a test szokatlan, újszerű mozgása izgatják. Fontosnak tartja a fizikális rendszerből fakadó karakterformálást mind a levegőben, mind a talajon. A talajmunka szintén lényeges terület számára, ahol a puha, organikus, izolált, és olykor lendületes minőségekkel dolgozik.

    Zetelaki Réka az Inspirál Cirkuszközpont légi akrobatika oktatójaként jelenleg több mint hatvan tanítvánnyal dolgozik. A cirkusz meseként való értelmezése tanítványainak rendszeresen koreografált előadásaiban jelenik meg, melyekben gyakran játszanak szerepet a varázslatos történetek. 2019-ben Georgina Cassels levegő akrobatával létrehozta az első budapesti levegőakrobatika találkozót (Budapest Aerial Meeting). Budapesti Időutazók cirkusz-színházi társulatának megírt és megrendezett egy budapesti cirkusztörténet jeles pillanatait bemutató előadást, amelyet 2020. márciusában mutattak be.

    Georgina Cassels kortárs cirkuszművész, szakterülete a légi akrobatika. 2018 óta budapesti szabadúszó légi akrobataként és tanárként dolgozik. Georgina többek között a Circus Suburbia (Egyesült Királyság) és a Tűzmadarak munkatársaival dolgozott, jelenleg pedig Gaia Santuccio-val saját kollektívájuk neve – RollMeKnot – kötél-duó alatt alkotnak. Georgina számára a művészi
    kifejezés és fejlődés egyik módjaként sajátos fizikális nyelvet hoz létre a levegőben. Georgina 2015-ben diplomázott a londoni Nemzeti Cirkuszművészeti Központ cirkuszművészet alapszakán, majd a Gravity Circus Centerben folytatta képzését. 2019-ben Georgina megalapította a Budapesti Légi Találkozót Zetelaki Rékával. Együtt az a szándékuk, hogy megteremtsék a közösség érzését a cirkusz és a légi akrobatika területén.
    Georgina olyan képeket és jeleneteket szeretne létrehozni, amelyek révén a színpadon lévő művészek szabadon felléphetnek és kifejezhetik magukat és személyes motívumaikat. Az alapszíneket használó képek, az egyszerű megvilágítás, az egész térben szétszórt légi eszközök, a művészek levegőben és talajon egyaránt otthonosan mozgó koreográfiákban fejezik ki magukat azzal a szándékkal, hogy a közönség a folyamatokba érzelmileg, mentálisan és szinte fizikailag bevonódva érezhesse magát.

    Marta Matovelle a spanyolországi Santiago de Compostelában született. Művészettörténeti tanulmányait Valenciában fejezte be, ahol a cirkuszi közösségen keresztül a Divercircart 2.0 trapéz tanfolyamot és szociális cirkusz képzést végzett el. Ezt követve az Associació Valenciana de Circ szakmai cirkuszi képzésen vett részt. 2019-ben Budapestre költözött, ahol tovább képezte magát a trapézon. Cirkuszi pedagógiai projektekben vesz részt, mint például a Cabuwazi cirkusz (Németország) műhelye, kisebbségi csoportok befogadására fókuszáló projektek az Inspirál Cirkuszközpontban, és a CATE a Cirqueonban (Csehország). Az elmúlt két évben részt vett a Cirkokrog által szervezett szlovéniai szociális cirkusz-projektben is. Jelenleg trapéz és multicirkusz foglalkozásokat tart az Inspirál Cirkuszközpontban, a Cervantes Intézetben és a Noha stúdió és
    alkotóműhelyben.
    Marta úgy dolgozik a testével, hogy tiszteletben tartja lehetőségeit, és kutatásait a mozgás lassú irányítására alapozza. Fontos számára az önkifejezés fizikai színházi, táncos vagy bohóc művészeti megoldásai.

    Ajánlatunk


    Az eutanázia kérdése az ókor óta foglalkoztatja a közvéleményt. Szókratész, Platón és Seneca is támogatta, de az orvostudomány megalapítója, Hippokratész például ellenezte. A kérdés, van-e joga az embernek beavatkozni saját halálának folyamatába, ma is heves vitákat vált ki.

    Mogyeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar és angol felirattal

    zenés party két részben

    Ajánló


    Szerző: William Somerset Maugham: CSODÁLATOS VAGY, JÚLIA! színház két részben a Játékszín színpadára alkalmazta: Németh Ákos

    Próbák ideje alatt a nézőtér nem látogatható. Előadások idején az épületlátogatás szünetel.

    Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016