• Program


    Aktuális előadások




    A Dreigroschenoper ősváltozata, John Gay 1728-as zenés balladákkalteletűzdelt műve valószínűleg minden idők első musicalje. A szerző a kor vezető politikusainak állított benne emlékművet, olyant, hogy nem köszönték meg. Nem is nagyon volt miért: Gay The Beggar’s Operájának szereplői a kor néhány valóságos eseményének, illetve szereplőjének állítanak örök emléket, azt állítva róluk, hogy nem csak a kiváltói, de haszonélvezői is a kor legendás nyomorának, és e legendás nyomor köré szervezett közintézményeknek.

    Ugyanígy járt el pontosan kétszáz évvel később Bertolt Brecht is: 1928-ban, a Weimari Köztársaság fénykorában – mely fénykor, mint később kiderült, a bukás előszobája volt. Nekirontott mindenkinek, gazdagnak, szegények, a törvényenkívülieknek és a törvény őreinek egyaránt. De megkapták tőle a magukét a nők és a férfiak, ezek az egymás húsára ácsingózó izgága javíthatatlanok is. A világraszóló sikert Kurt Weill egy új zenés műfaj megteremtésével, Brecht egy új színpadi formával és az éles társadalomkritikával indokolta.

    A Koldusopera megírásakor mindössze harminc éves, de szemtelenül nagyképű Bertolt Brecht valóban radikálisan újat állított előadásaival. A színészeinek azt mondta: Mutassátok meg, hogy megmutattok! A nézőinek pedig azt: Ne vágjátok már ezt a romantikus képet! Nehéz is lenne túlromantizálni, amikor Bicska Maxi, London sztár-bűnözője a függöny elé lép, és így énekel az öltönyös nagyérdeműnek:

    Ne mondd nekünk, hogy szép a tisztes élet,
    És minden gazság elkerülhető:
    Mit ér a szó, ha nincs hasunkban étek,
    Előbb zabáljunk, mert ez itt a fő.
    Mi jók legyünk, ti jóllakottak – ez derék,
    De értse végre minden jómadár,
    Mert ezt már csűrni és csavarni dőreség:
    Előbb a has jön, aztán a morál.

    Macheath, köznapi nevén a „Bicska” Maxi BÖRÖNDI BENCE/BRASCH BENCE m.v. 
    Jonathan Jeremiah Peacock, a “Koldusok barátja” cég tulajdonosa ILYÉS RÓBERT
    Celia Peacock, a felesége BÍRÓ KRISZTA m.v.
    Polly Peacock, a lánya PÁDER PETRA
    Tigris Brown, London rendőrfőkapitánya CHOVÁN GÁBOR
    Lucy, a lánya BOHOCZKI SÁRA
    Kocsma Jenny SPOLARICS ANDREA
    Smith, rendőr BÖRÖNDI BENCE/SAS ZOLTÁN e.h.Bandatagok, koldusok, kurvák, rendőrök BÖRÖNDI BENCE/SAS ZOLTÁN e.h., FEHÉR ANDRÁS BALÁZS m.v., FRÖHLICH KRISTÓF, TAKÁCS ZALÁN m.v./Bánki Mihály m.v., valamint a Keleti István Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium hallgatói: Bognár Gábor, Bolla Gábor, Déri Johanna Eszter, Kiss Dorina, Laczkó Tamara, Nagy Bálint, Sarkadi Hajnalka, Szilágyi Barnabás

    Zenekar BUDAÖRSI FÚVÓSZENEKAR

    fordító EÖRSI ISTVÁN
    dramaturg BÍRÓ BENCE
    díszlettervező DEVICH BOTOND
    jelmeztervező SZAKOS KRISZTA
    világítás KEHI RICHÁRD
    zenei vezető SZÉP ANDRÁS/DARGAY MARCELL
    koreográfus WIDDER KRISTÓF
    a rendező munkatársa BARNET MÓNIKA/JUHÁSZ GABRIELLA
    súgó SZABÓ BRIGITTA
    rendező FEHÉR BALÁZS BENŐ

    A szerzői és zenei jogokat a Hartai Zenei Ügynökség Kft. közvetítette.
    Eörsi István örököseinek az engedélyét a Hofra Kft. közvetítette.

    Az előadás hossza 180 perc két szünettel.

    NAPI SZEREPOSZTÁS:

     

    NOVEMBER 28. KEDD, 19:00
    MACHEATH, KÖZNAPI NEVÉN „BICSKA” MAXI SZEREPÉBEN: BÖRÖNDI BENCE

    Ajánló


    Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús.…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016