• Program


    Madách Imre: Az ember tragédiája

    Madách Imre: Az ember tragédiája

    Aligha láthattunk még egy ennyire közvetlen Tragédiát: kivételes, kultúrtörténeti pillanattal van dolgunk, nem kétséges. Együtt örül az örülőkkel Madách Imre is, látva, hogy műve semmit nem kopott: az eltelt idő csak fontosabbá és megkerülhetetlenebbé tette.

    Madách Imre: Az ember tragédiája - dráma
    A Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház előadása
    Az előadás hossza: 1 óra 50 perc.

    Szereplők:
    Aszalos Géza - Balázs Attila - Bandi András - Borbély B. Emília - Vadász Bernadett - Csata Zsolt
    Éder Enikő - Kiss Attila - Cociardi Levente - Lanstyák Ildikó - Lőrincz  Rita - Lukács Szilárd
    Magyari Etelka - Mátyás Zsolt Imre - Mihály Csongor - Molnos András Csaba - Szász Enikő
    Tar Mónika - Tokai Andrea - Vajda Boroka - Vass Richárd - Fazakas Tímea - Czumbil Marika

    Díszlet- és jelmeztervező: Dragoș Buhagiar
    Zene: Vasile Şirli
    Dramaturg: Visky András
    Színpadi szövegváltozat: Silviu Purcărete és Visky András
    Rendezőasszisztens: Ilir Dragovoja
    Zeneszerzőasszisztens: Éder Enikő
    Hangmérnök: Bayer Sebastian
    Ügyelő: Kertész Éva
    Világosító: Gidó Zoltán
    Súgó: Czumbil Marika

    Rendező: SILVIU PURCĂRETE

    „A gép forog, az alkotó pihen”. A szállóigévé vált, klasszikus verssor a modernitás koncentrált gondolatát ragadja meg: a Teremtő belehelyezte a világot, és benne az embert, az Időbe; majd magára is hagyta az egész Univerzumot, hogy lebegjen a jelentés nélküli, közönyös űrben. Madách Imre azonban nem áll meg ennél a mechanikus és mára már mélységesen depresszívnek ható világképnél, ő a történelmet sátáni rémálomnak tekinti, amelyet Ádám álmodik, nekünk és velünk. Mindhiába áll ellen Lucifer, mégis a Megváltás ígérete ad értelmet a küzdésnek és a létezésbe vetett emberi bizalomnak. Éva a megígért Messiást hordja a szíve alatt, a Szeretet gyermekét, aki az ellenségképzés és szembenállás dialektikája helyett az elfogadás, azaz az emberi közösség lehetőségét és fölemelő feladatát hirdeti.

    Silviu Purcărete színházában a Gyermek mindig jelen van, ha nem is jön be a színpadra: halljuk az énekhangját, a jelenetek mélyén az ő tiszta arca ragyog, az ő törékenysége és örök veszélyeztetettsége ad értelmet önmagunk megismerésének. Kivételes színházi laboratórium ez, amelyben a precizitás igénye nem az ítélkezés alkotói felsőbbrendűségéből fakad, hanem bizony szeretetből, együttérzésből és az egymással való közelség és közösség öröméből.

    Purcărete összetéveszthetetlen humora, legendás kedvessége és szerénysége Az ember tragédiáját is váratlan közelségbe hozza: a nehéznek tűnő, 19. századi nagy madáchi költészet élővé és befogadhatóvá válik, elvont filozófiája-teológiája meg bizony átélhetővé. Odahajol a nagy klasszikushoz, elmélyült dialógust folytat vele és meghívja őt, legyen a vendégünk ebben az ellenmondásokkal, félelmekkel és szorongásokkal, sőt már nem is leplezett kétségbeesésekkel terhes korunkba.

    Aligha láthattunk még egy ennyire közvetlen Tragédiát: kivételes, kultúrtörténeti pillanattal van dolgunk, nem kétséges. Együtt örül az örülőkkel Madách Imre is, látva, hogy műve semmit nem kopott: az eltelt idő csak fontosabbá és megkerülhetetlenebbé tette.  

    VISKY ANDRÁS


    Az érvényben lévő járványügyi szabályozások értelmében a színházi előadásokon csak védettségi igazolással rendelkező nézők vehetnek részt. Ezért, kérjük, egyelőre, az online jegyvásárlás lehetőségével csak olyan nézőink éljenek, akik rendelkeznek igazolással, illetve tudják, hogy az előadás idején már mindenképpen rendelkezni fognak. Jegyek visszaváltására csak elmaradt előadás esetén van lehetőségünk.

    Ajánló


    A történet középpontjában Garance, a gyönyörű színésznő áll, és négy férfi, akik mind…

    Charlie Chaplin legnagyobb hatású műve, A diktátor mélyen humanista alkotás. A kis borbély…

    Rádiós, a fiatal tudós a számítógépe tökéletesítésén dolgozik a padláson. Ide érkezik meg…



    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016