Mathis Kaspar Stier / RISING STARS – EURÓPA ÚJ CSILLAGAI
Egy koncert, amely kihagyhatatlan. A fagott csak igen ritkán jut szerephez szólóhangszerként vagy kamarazene közreműködője gyanánt, többnyire a zenekari szólam feladatát kapja. A harmonika pedig különlegesség a klasszikus zene világában. És a kettő együtt? Az csak szökőévben egyszer fordul elő!
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Mathis Kaspar Stier RISING STARS EURÓPA ÚJ CSILLAGAI
Műsor: Böddecker: Szonáta fagottra és basso continuóra a „La Monica” témájára Paula Matthusen: of an implacable subtraction fagottra és elektronikára María Huld Markan Sigfúsdóttir: új mű (az ECHO felkérésére) - magyarországi bemutató J. S. Bach: Esz-dúr triószonáta, BWV 525 Sumera: Quasi Improvisata Boutry: Interferenciák I.
Egy koncert, amely kihagyhatatlan. A fagott csak igen ritkán jut szerephez szólóhangszerként vagy kamarazene közreműködője gyanánt, többnyire a zenekari szólam feladatát kapja. A harmonika pedig különlegesség a klasszikus zene világában. És a kettő együtt? Az csak szökőévben egyszer fordul elő! Ezért is ott a helyünk a két kiváló német művész, Mathis Kaspar Stier és Julius Schepansky bemutatkozásán, amely az Európai Hangversenytermek Szervezete fiatal tehetségeket felfedező, népszerű sorozata, a Rising Stars keretében valósul meg.
Mathis Kaspar Stier, egy nagy presztízsű megmérettetés, a müncheni ARD Nemzetközi Zenei Verseny második díjasa egyforma lelkesedéssel fordul a szólistafeladatok, a kamaramuzsika és a zenekari játék felé. Játszik régizenét, kortárs muzsikát, sőt még az improvizálás lehetőségeit sem utasítja el. Bemutatkozó CD-je a Sentiment (Alpha Classics) is tanúskodik erről. 2016 óta a kölni WDR Sinfonieorchester szólófagottosa. A világjáró harmonikás, Julius Schepansky szólistaként és kamaramuzsikusként egyaránt igazi zenei mindenevő: Bachtól Mozarton át Sibeliusig és Janáčekig nincs értékes muzsika, amelynek megszólaltatásától elzárkózna. Repertoárján számára írt művek is szerepelnek, érdeklődése a jazz iránt is nyitott. Számos európai országban és Japánban is koncertezett, sikereit díjak és kitüntetések jelzik. A két művész sokszínű műsorán a barokk kort Philipp Friedrich Böddecker és Johann Sebastian Bach képviseli, olyan modern komponisták műveit szólaltatják meg, mint Roger Boutry, Lepo Sumera és Paula Matthusen. A Rising Stars-koncerteken elmaradhatatlan kortárs bemutató szerzője koncertjükön az izlandi María Huld Markan Sigfúsdóttir.
A Rising Stars-programba jelölte: Elbphilharmonie Hamburg, Kölner Philharmonie
fagott - Mathis Kaspar Stier
Közreműködők: harmonika: Julius Schepansky házigazda és a koncert utáni közönségtalálkozó moderátora: Tóth Endre
„Túl sötét.”
„Micsoda posvány!”
„Csupa ronda emberről ír!”
„Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.”
„Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.”
„Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!”
„Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...”
„Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.”
„Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...”
„Szörnyű munka!”
„Sivár, sivár.”
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat.