Az univerzális tehetségű hegedűművész, Maxim Vengerov korunk egyik legnagyobb muzsikus-egyénisége. Pályája csúcsán, 2007-ben azonban úgy tűnt, hogy egy egészségügyi probléma miatt megtörik hegedűművészi karrierje. Talán nem túlzás, hogy Vengerov visszavonulásának híre a magyar közönséget is sokkolta. Valamennyi koncertjét lemondta és egy régi tervének munkálatait is – Mozart hegedűversenyeinek lemezfelvételét – fel kellett függeszteni. A következő évben szerencsére biztató jelek jelentkeztek, jobb keze fokozatosan regenerálódott. Vengerov újra bizakodott: „ha soha nem tudnék visszatérni a hegedüléshez, az ugyanolyan volna, mintha többé nem szólalnék meg oroszul, a hegedű az életem része”.
A nagyszerű művész Budapesten mindig felforrósított légkörben játszott, érthető, hogy nagyon szeretett nálunk fellépni. Most a Liszt Ferenc Kamarazenekar és egy kiváló bolgár-török muzsikus társaságában ad hangversenyt, két briliáns kettős versenyben hallhatjuk, a zeneirodalom szimfóniacsúcsai közé számított Mozart-darabban pedig karmesterként mutatkozik be. A versenyművekben Özcan Ulucan lesz a partnere, a hegedű- és brácsaművész (aki nem teljesen ismeretlen a magyar közönség előtt) 2000–2004-ig Maxim Vengerov irányítása mellett tökéletesítette tudását, s úgy tűnik, hogy tanára legnagyobb megelégedésére, hiszen azóta is gyakran muzsikálnak együtt.
The respective Easter rituals of the Székely Land, the Rábaköz, former Upper Hungary and the south of the Great Hungarian Plain – both Christian and pagan – are linked in a unified dramatic form.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.