• Program


    MOZART NAP 6.: C-dúr fuvolanégyes / g-moll vonósötös ( Concerto Budapest szervezésében )

    MOZART NAP 6.: C-dúr fuvolanégyes / g-moll vonósötös ( Concerto Budapest szervezésében )

    Közreműködik:
    Kaczander Orsolya (fuvola), Keller András (hegedű), Homoky Gábor (brácsa), Takács Ákos (cselló) Keller Quartet, Szűcs Máté (brácsa)  több

    Mozart-nap 6.: C-dúr fuvolanégyes és G-moll vonósötös

    Mozart: C-dúr fuvolanégyes, K. 285/b        
    Közreműködik: Kaczander Orsolya (fuvola), Keller András (hegedű), Homoky Gábor (brácsa), Takács Ákos (cselló)
    Mozart: g-moll vonósötös K.516     
                                                   
    Közreműködik: Keller Quartet, Szűcs Máté (brácsa) 

    Wolfgang Amadeus Mozart: C-dúr fuvolanégyes, K 171/285b

    1777 őszén Mozart, édesanyja társaságában Párizsba indult. Az utazást hosszabb időre megszakították, hogy a korszak zenei szempontból egyik legizgalmasabb városában, Mannheimban időzzenek. Mozart itt fontos szakmai és baráti kapcsolatokra tett szert, a város mind zeneszerzői, mind érzelmi életében alapvető változások forrása lett; itt ismerkedett meg Ferdinand Dejean úrral. Az amatőr muzsikus több darabot is rendelt tőle, fuvolaversenyeket, illetve fuvolás kamaraműveket. Mozart három fuvolanégyes megírását vállalta, a sorozat harmadik tagjával, a C-dúr fuvolanégyessel azonban nem biztos, hogy a mannheimi hónapokban, legkésőbb 1778-ban el is készült. A darab kézirata nem őrződött meg, néhány vázlata igen, ám ezek olyan papíron (illetve olyan művek társaságában) maradtak fenn, melyek későbbi keletkezést valószínűsítenek. A variációs formájú második tétel a Gran partita néven ismert fúvósszerenád hatodik tételével azonos, s akár azt is feltételezhetjük, hogy a Fuvolanégyes variációs tétele született később.


    Wolfgang Amadeus Mozart: g-moll vonósötös, K 516

    Az 1787 és 1791 között komponált kvintettekkel, köztük a g-moll vonósötössel, Mozart (1756-1791) a kamarazene csúcsaira érkezett. A kvintett, részben a drámai intonációt hordozó g-moll hangnem miatt, számos „költői magyarázatot” szült. „Úgyszólván minden Mozart-könyv megkísérelte, hogy a hasonlatok nyelvén közelítsen a darab tartalmának megragadásához, magyarázatához vagy megfejtéséhez. Melankóliáról, depresszióról, pesszimizmusról esik szó bennük; a magányos ember imájáról, Getshemane kertjéről, reménytelen tragikumról; s aztán – a fináléra utalva – a szenvedés legyőzéséről és a derű győzelméről. Hagyjuk nyitva a kérdést, hogy mennyiben járulnak hozzá ezek a képek, hasonlatok és magyarázatok a darab megértéséhez…” – írja Ernst Hess.

    Ajánló


    A Szegedi Szabadtéri Játékok műsorát a 2021-es évad végén egy igazi klasszikus musical-legenda…

    A fiatal Ralston-házaspár panziójában vagyunk. Távol az emberektől, a világtól. Abban a zárt…



    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016