• Program


    -MOZART-NAP 8.: B-dúr zongoraverseny K.595 / g-moll szimfónia K.550 ( Concerto Budapest )

    -MOZART-NAP 8.: B-dúr zongoraverseny K.595 / g-moll szimfónia K.550 ( Concerto Budapest )

    „Mozart: az élet maga” – fogalmazott találóan a nagy angol karmester, Sir Colin Davis, jószerint mindannyiunk közös benyomását tömören összefoglalva. Ezt a kivételes tüneményt ünnepli a lassanként hagyományossá váló tavaszi Mozart-nap is: délelőttől egészen késő estig, a Zeneakadémia Nagytermében és a Solti Teremben, a Concerto Budapesttel és nagyszerű vendégeivel.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2019. március 10. vasárnap, 20:00

    20.00 Nagyterem – Mozart-nap 8.Mozart: B-dúr zongoraverseny No.27, K. 595

    Mozart: g-moll szimfónia No.40, K. 550

    Közreműködnek: Frankl Péter

    Concerto Budapest

    Vezényel: Keller András

     

    Wolfgang Amadeus Mozart: B-dúr zongoraverseny, K 595

    A B-dúr koncert Mozart utolsó zongoraversenye, melyet 1791 januárjában fejezett be.A darab nem nyilvános fellépésre, hanem egy privát hangversenyre készült: a virtuóz és a társalgási modor helyét itt bensőségesebb-személyesebb hangvétel veszi át.A műre jellemző intim, rezignált tónust, a gyakori moll elszíneződéseket, a témák felfokozott dallamosságát, a végsőkig csiszolt, kifinomult technikát, a szintézisre, összefoglalásra való törekvést a kései Mozart-stílus jellegzetességeként tartja nyilván az utókor. E jellegzetességek érzelmi hatását csak fokozza, hogy – a szerzői szándéktól függetlenül – a B-dúr zongoraversenyt Mozart hattyúdalaként hallgatjuk.A finálé témáját a komponista felhasználta néhány nappal később írt, máig közismert dalában is (Komm lieber Mai..., Vágyódás a tavasz után, K. 596).

     

    Wolfgang Amadeus Mozart: g-moll szimfónia, K 550

    Mozart – nem tudjuk pontosan, hogy milyen alkalomra készülve – 1788-ban, néhány hét leforgása alatt három szimfóniát komponált. Talán saját művekből összeállított akadémiák lehetősége lebegett a szeme előtt. Sokáig úgy tartották, hogy ezek a darabok Mozart életében nem is hangoztak el, ezzel szemben a g-moll szimfóniát többször is eljátszhatták, például a berlini utazás alkalmával Lipcsében és Drezdában, valamint Bécsben (1791. április). Az utóbbi előadás dirigense Antonio Salieri volt. A mű igazi, áttörő sikert azonban csak Mozart halála után ért el. Schumann a szimfónia klasszikus egyensúlyára figyelt fel, „görögös lebegésű kecsességet” hallott ki belőle. A 19-20. század fordulóján fedezték fel a műben Mozart zenéjének démoni vonásait, mely a mű komor és szenvedélyes előadásaiban öltött testet. Beethoven és Schubert igen nagyra tartotta – a mű mindkét szerző szimfonikus gondolkodására hatott – és döntő módon befolyásolta a következő nemzedékek Mozart-képét is.

    Ajánlatunk


    félig mese félig musical 9-99 éves korig, két részben

    Számít-e a múzsa csókja, és egyáltalán mi az? Honnan és hogyan jön a zene, a szöveg, és minden, amit nem a „józan ész” hoz létre, de ami nélkül az életnek semmi értelme?

    Tartson velünk egy igazi házibuliba!

    Ajánló


    Brian Blade legendás amerikai jazzdobos (Chick Corea, Joshua Redman, Bill Frisell) Magyarországon is jól ismert, még popos körökben is az…

    JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre…

    A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016