• Program


    Spid_er • Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével

    Spid_er • Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével

    A Spid_er következetes lépcső abban a tudatos építkezésben, ahol FrenÁk koncepciója mentén fiatal alkotók – ezúttal táncművészek és akrobaták – hozhatják létre rövid, fragmentszerű alkotásaikat egy egységes rendszeren belül, amelyek organikusan szerveződnek egymásból-egymásba egy egységes előadássá.

    Spid_er • Frenák Pál Társulat a Radikal Dance közreműködésével

    Spid_er

    FrenÁk alkotásainak sajátja, hogy valamilyen egyedi világot teremtve és abba belehelyezkedve mutatják be az alapvető ember vonásokat, általános érvényű természeti és társadalmi törvényszerűségeket. Az egyedileg választott tematika és az általánosan érvényes mondanivaló társítása maga emeli egyetemessé a kreációkat: minden mindennel összefügg, minden mindenhez kapcsolható és folyamatosan újra-rendeződik (Gilles Deleuze: Fragmantok, Plié-elmélete).

    Az evolúció lépcsőfokain törzseket lépve vissza az ízeltlábúak, a pókok egyedi világából inspirálódik az új FrenÁk-koncepcióban megvalósuló koreográfiai munka. A saját fajtáját felfaló, saját testéből építkező, ragadozó életmódot folytató, túlélésre és szaporodásra predesztinált állatfaj egyszerre lehet tükre és szöges ellentéte a modern civilizációban létező embernek. Hogyan veszhet el a primitívebb életformák természetébe kódolt egyensúly és nemesség elve, hogyan lehetséges, hogy egy ízeltlábú lény képességeinek korlátozottságában is teljesebb életet élhet, mint az ember?

    Az előadás rámutat, hogy az emberiség maga kreálja és tartja fenn azt a globális, láthatatlan, virtuális hálórendszert, mely úgy uralkodik el rajta, hogy már akarattal sem tud szabadulni belőle. A rendszer válik uralkodóvá az alkotó felett.

    A különleges, kifejezetten a Nemzeti Táncszínház színháztermébe álmodott, egyszerű, mégis grandiózus szcenográfia új értelmezési lehetőséget ad a térnek: a kifejezési formák erősen a belső tartalomból építkeznek, melynek szerves részévé válik a színpadot a nézőterrel összekötő díszlet. A globális törvények alól senki sem mentesülhet – néző és táncos, megfigyelő és előadó egyazon rendszer részévé válik, mely bekebelez mindenkit.

    A Spid_er következetes lépcső abban a tudatos építkezésben, ahol FrenÁk koncepciója mentén fiatal alkotók – ezúttal táncművészek és akrobaták – hozhatják létre rövid, fragmentszerű alkotásaikat egy egységes rendszeren belül, amelyek organikusan szerveződnek egymásból-egymásba egy egységes előadássá.
     
    Koncepció: FrenÁk

    Látvány- és koreográfiai részletek, hangulat: Copek Péter

    Alkotótársak:
    Táncművészek: Anibal dos Santos, Eoin Mac Donncha, Esterházy Fanni, Jurák Bettina, Keresztes Patrik, Maurer Milán, Vasas Erika
    Akrobaták: Buda Balázs, László Tamás, Zsíros László

    Akrobatikai térkoreográfia: Keresztes Patrik
    Szcenográfia alkotó: Zoltai György
    Gépész: Filep Balázs
    Fényterv: Marton János – Pető József
    Hang: Hajas Attila – Fekete Mátyás
    Zenei szerkesztő, zeneszerző: Halász Gábor

    Támogatók: EMMI, NKA
    A Radikal Dance, a Nemzeti Táncszínház és a Kortárs Táncért és Jelelő Színházért Alapítvány közös produkciója

    Ajánló


    A sokoldalú Pokorny Lia és Schmied Zoltán színművészek improvizált és irányított jeleneteken keresztül…

    Mit és kiket rejt a varázslatos és legendás padlás? Időutazás ég és föld…



    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016