• Program


    Tariqa feat. Asmâa Hamzaoui & Bnat Timbouktou - Gate to Moroccan trance
    4

    Tariqa feat. Asmâa Hamzaoui & Bnat Timbouktou - Gate to Moroccan trance

    A marokkói gnawa szertartások transzzenéje bár teljesen egyedülálló keveréke az arab és az afrikai hatásoknak, és csak az ebben a stílusban használt hangszereken játsszák, még napjainkban sem ismert széles körben.

    Aktuális előadások



    Tariqa feat. Asmâa Hamzaoui & Bnat Timbouktou
    Gate to Moroccan trance

    A marokkói transzzenére nyit kaput ez a májusi este, amikor a gnawa kultúra egyik legfiatalabb női nagykövete, Asmâa Hamzaoui és saját formációja, a Bnat Timbouktou trió, valamint a közép-kelet-európai régió legismertebb gnawa-zenésze, a marokkói származású Saïd Tichiti vezette, Magyarországon működő Tariqa zenekar ad közös koncertet. Közöset a szó szoros értelmében, hiszen bár mindkét formáció külön is megszólal az est folyamán, az előadás nagy részében együtt játszanak majd.

    A marokkói gnawa szertartások transzzenéje bár teljesen egyedülálló keveréke az arab és az afrikai hatásoknak, és csak az ebben a stílusban használt hangszereken játsszák, még napjainkban sem ismert széles körben. Pedig nemcsak azonnal felismerhetően különleges, magával ragadó hangzás és ritmika jellemzi, hanem az 1960-as évektől kezdve több hullámban gyakorolt nagy hatást olyan előadókra, mint például a Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Brian Jones, Ornette Coleman vagy épp Floating Points. A zenészcsaládból származó Asmâa Hamzaoui gyerekkorától játszik a zengő-éneklő, háromhúros, bőrborítású basszuslanton, a guembrin, húszévesen alapította saját formációját, a Bnat Timbouktout, amelyben két vokalista társa a karkabat nevű fém ritmushangszerrel kíséri saját énekét - így született meg az első kizárólag nőkből álló gnawa zenekar. A női guembri zenészek énekelni szoktak, de hagyományosan nem játszanak hangszeren közönség előtt, a Marokkóba hurcolt fekete rabszolgák zenei kultúráját őrző Asmâa Hamzaoui ebben is igazi úttörő. A két zenekar repertoárjában sok az egyezés - főként a tradicionális gnawa dalok -, ezek közül jó néhányat közösen fognak előadni. Az est első részében a két együttes külön lép fel. A Chalaban zenekarból is ismert marokkói Saïd Tichiti volt az első, aki a gnawa zenét bemutatta és szélesebb körben ismertté tette Magyarországon - ő Európa-szerte a műfaj egyik legismertebb alakja. Formációja, a Tariqa nemcsak gnawa darabokat, hanem marokkói arab makámokat, gyimesi és magyar népzenét, valamint afro-jazzt is játszik - saját, izgalmas felállására hangszerelve.

    guembri, ének - Asmâa Hamzaoui
    vokál, karkabat - Aisha Hamzaoui
    vokál, karkabat - Ouidad Mouchrik

    Tariqa:
    ének, guembri, oud: Saïd Tichiti
    gitár: Mészáros Ádám
    hegedű, trombita, ének: Kovács Ferenc
    szaxofon, furulya: Bede Péter
    dob: Halmos András

    Fotó: Csoszó Gabriella
    Rendező: Müpa

    Ajánló


    A Kodály és Bartók örökségét ápoló, Gráf Zsuzsanna vezetésével működő, nevében is angyali Angelica Leánykar már több alkalommal varázsolta el…

    Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016