• Program


    Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

    Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

    Ahány féle test, annyi különböző szerep és perspektíva van a zenehallgatásban. Mit hall a zenész, és mit a karmester vagy a néző, amikor a hallottak és a látottak menthetetlenül egyetlen zsigeri élménnyé olvadnak össze?

     több

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2022. január 21. péntek, 20:00

    Xavier le Roy 2007-ben alkotta meg első Tavaszi áldozat verzióját. Le Roy szólója -amit ő maga koreografált és táncolt!- sok éven át turnézott, körbejárva a világot, megfordult a legnevesebb fesztiválokon, hivatkozási ponttá és legendává vált. 2018-ban a velencei biennálé felkérésére alkotta újra a produkciót, immár három táncosra komponálva híres művét.

    Zenei előképzettség nélkül, Le Roy nehéz feladatra vállalkozott: a karmesteri mozdulatokat, mint önálló koreográfiát értelmezte. Ezzel pedig az ok és az okozat mintha felcserélődne: azok a mozdulatok és gesztusok melyek arra hivatottak, hogy a zenészeket játékra bírják, a zene által jönnek létre, amit pedig a zenészek mozdulatai hívnak életre. Ez az érdekes paradoxon keltette fel a koreográfus figyelmét, aki a karmester mozdulatait vette górcső alá.

    Három különböző karakter lép a színpadra: három nő vezényli a szemünk előtt Sztravinszkij klasszikusát, először egymás után, majd egy virtuóz fináléba egyszerre és egymással versengve, vizuálisan leképezve ezzel a zeneművet. Mennyire változtatja meg a karmester jelleme és karaktere a zene befogadását? Mikor irányít az egyén és mikor irányítja az egyént ez a mindenki által ismert, virtuóz dallam? Lehet-e látható a hang?

    Xavier Le Roy a franciaországi Montpellier Egyetemen doktorált molekuláris biológiából és 1991 óta dolgozik koreográfusként. Rengeteg társulattal és koreográfussal dolgozott, a tánc konceptuális forradalmának (90-es évek) nagy alakja Franciaországban, Jérôme Bel mellett. Művei olyan helyzeteket próbálnak előidézni, amelyek újradefiniálják a nézők és az előadók közötti kapcsolatot.

    Ajánlatunk


    Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.

    JOHANNES BRAHMS: Változatok egy Haydn-témára, op. 56 RICHARD STRAUSS: d-moll burleszk zongorára és zenekarra *** HECTOR BERLIOZ: Rómeó és Júlia, op. 17 – zenekari részletek (Szerelmi jelenet, Mab királynő-scherzo, A magányos Rómeó, Báli jelenet)

    A Müpa-beli koncerten balladák és tempósabb dalok, a legnagyobb slágerek közül huszonnégy szám csendül fel, ahogy eddig még soha: akusztikus, kamarazenei átiratban, két vokalista, zongora, hegedű, cselló és fuvola kíséretével.

    Ajánló


    „Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra.…

    A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.

    Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016