• Program


    Yvonne
    10

    Yvonne

    Hol van az a törvény, melynek lélektelen eszközként kell alávetni magam, s nem szabad emberként?” – kérdi Fülöp herceg a dráma elején. Yvonne-nal való találkozása után a trónörökös úgy érzi, fel kell lázadnia minden konvenció ellen.
    Az Yvonne előadás díjai a lengyelországi XIV.  több

    Aktuális előadások




    Az Yvonne előadás díjai a lengyelországi XIV. Nemzetközi Gombrowicz Fesztiválon 

    - kollektív színészi munkáért járó díj, 

    - közönségdíj 

    - Grand Prix  fődíj


    „Hol van az a törvény, melynek lélektelen eszközként kell alávetni magam, s nem szabad emberként?” – kérdi Fülöp herceg a dráma elején. Yvonne-nal való találkozása után a trónörökös úgy érzi, fel kell lázadnia minden konvenció ellen. Szabadságvágya a társadalmi normák kötöttségein túl az ösztönök és az emberi természet korlátait is feszegeti. Eljegyzi Yvonne-t, aki így bekerül a királyi udvarba, s ettől kezdve a próbakő szerepét játssza: Yvonne-hoz fűződő kapcsolatában a történet valamennyi szereplőjének felelnie kell a Fülöp által feltett kérdésre. Yvonne néma jelenléte katalizátorként hat. Szerepe nem egyéb, mint egy színpadi séma megtestesülése. Yvonne mint drámai alak nem létezik, csak mint szerep.

    Gombrowicz hőseinek alapvető, belülről fakadó igyekezete: mindenáron megtalálni egymást. „Szükségem van az emberekre. Nem azért, hogy szót értsek velük. Csupán azért, hogy életjelt adjanak.”- írja. Hősei azonban nem értenek szót - nem képesek rá -, csupán „életjelt” adnak egymásnak: így lesz az Yvonne az életről gondolkodó drámai látomás, nyelvi vegyület…
    Gombrowicz számára a mű befogadójának különös jelentősége van, legfőbb fórumnak tekinti: a kezdetektől fokozott érdeklődést tanúsít a narrátor és a közönsége közti sajátos kapcsolat iránt.
    Ha a modern művészet fő törekvése - mint Susan Sontag állítja-, hogy „túljusson a pszichológián”, akkor ez Gombrowiczra föltétlen érvényes, s e vonatkozásban némileg rokonítható az antiszínház képviselőivel. Mint író azokra a civilizációs sémákra hivatkozik formaként, melyek a nézők tudatában élnek: Gombrowiczot a néző tudati „megrázkódtatása” érdekli. (Pályi András)

    WITOLD GOMBROWICZ: YVONNE
    Fordította: Pályi András

    SZEREPLŐK:
    Ignác király: Mesés Gáspár
    Margit királyné: Lukács Andrea
    Fülöp herceg: Jáger Simon
    Kamarill: Erőss Brigitta
    Izabella: Dőry Brigitta
    Yvonne nagynénje: Zsenák Lilla
    Innocent: Zsenák Lilla
    Yvonne: XXX


    Rendező: Balázs Zoltán
    Díszlettervező: Balázs Zoltán
    Jelmeztervező: Németh Anikó
    Mozdulatszobrászok: Erőss Brigitta, Jáger Simon
    Kreatív producer: Huszár Sylvia
    Produkciós vezető: Balázs Katalin

    Ajánló


    A gazdasági és kormányzati válság tetőpontján az angol miniszterelnök azzal szembesül, hogy egy…

    Egy árva gyermekekből álló csapat, és egy rendkívüli felnőtt, egy nemes lelkű művész…

    A világhírű szerző külföldön is nagy sikereket befutott, többször filmre vitt darabja a…



    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016