Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) Modern Art Orchestra (zenekarvezető: Fekete-Kovács Kornél) Vezényel: Somos Csaba
Edward Kennedy "Duke" Ellington (1899–1974) afroamerikai zenekarvezető, zongorista, zeneszerző, a jazz és az amerikai zene egyik legnagyobb hatású személyisége volt. A Duke (=herceg) becenevet gyermekkori barátai akasztották rá elegáns öltözete és arisztokratikus modora miatt. Duke Ellington hatása szinte felbecsülhetetlen. Legalább 1000 kompozíció tulajdonítható neki. Az 1960-as évektől Ellingtont érdekelni kezdte a vallásos zene. Mindez azzal kezdődött, hogy 1963-ban a chicagói afroamerikai kulturális fesztivál felkérésére egy oratóriumszerű művet írt, amelyben bensőséges hangulatú vallásos dalok is szerepeltek. 1965 után még további három ilyen templomi műve született, melyek előadásában az énekes és hangszeres szólisták mellett táncosok is közreműködtek. „Duke” című könyvében Derek Jewell azt írta a Szent Koncertekről, hogy „ezekben a jazz elegyedik az európai templomi kórus-muzsika elemeivel… Duke elhatározta, hogy megalkotja saját Istent dicsőítő énekét, mely igen fontos volt számára.”
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…