• Podujatie


    6. Madaras Gergely és Camille Thomas-Kruppa Bálint

    6. Madaras Gergely és Camille Thomas-Kruppa Bálint

    Magyar és angol késői romantika mesterművei

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: piatok, 21. február 2020, 19:00

    Magyar és angol késői romantika mesterművei

    Bartók: I. rapszódia, Sz. 86, BB 94a
    Bartók: II. rapszódia, Sz. 89, BB 96a
    Dohnányi: Ruralia Hungarica, op. 32
    Butterworth: A Shropshire Lad
    Elgar: e-moll csellóverseny op. 85

    Közreműködik: Camille Thomas /cselló/, Kruppa Bálint /hegedű/
    Savaria Szimfonikus Zenekar

    Vezényel: Madaras Gergely

    Bartók: 1. és 2. rapszódia

    Bartók Béla (1881-1945) két különálló kompozícióját az eredeti, hegedű-zongora változatban 1928-ban írta, majd 1929-ben készült el a művek zenekari kíséretes verziója. Az 1. rapszódia bemutatása Szigeti József, míg a 2. rapszódia első előadása Székely Zoltán nevéhez köthető. Mindkét darab azonos szerkesztésű: a kéttételes forma első eleme egy “Lassú”, amit egy “Friss” követ. A „Lassú” tételek dallamait Maros-Tordában hallotta Bartók, a „Friss” tételek zenei anyagát szatmári, temesi és rutén gyűjtésből válogatta. Fontos szerepet juttat az ütőhangszereknek, a kíséret szimfonikus jellege új köntösbe öltözteti a motívumokat, témákat.

    Dohnányi: Ruralia Hungarica

    Dohnányi Ernő (1877-1960) műve, a Ruralia Hungarica három változatban készült: szólózongorára (Hét darab, op. 32.a), zenekarra (Öt darab zenekarra op. 32.b), valamint hegedűre és zongorára (Három hegedűdarab, op. 32.c). A zenekari változatot 1924-ben mutatták be Budapesten a zeneszerző vezényletével. Szabadon ritmizált oboaszólóból alakul a rubato dallam, az első tétel főtémája. A másodikban az induló jellegű dallamot a teljes zenekaron halljuk, majd a fafúvósokon hangzik fel, a népdalszerű témát a klarinétosok mutatják be. A harmadik tétel a barokk concerto grosso mintájára, a szólóhangszerek és a teljes együttes között megosztva szólal meg. A negyedik tétel lassú, melankolikusabb világát az egyetlen témára épülő tarantella zárja.

    Butterworth: A Shropshire Lad

    George Butterworth (1885-1916) angol zeneszerző 1912-ben írta zenekari rapszódiáját. A Somme-i csatában fiatalon meghalt, tehetséges komponistának egyik legismertebb műve ez, melyben mély érzésekkel teli, szomorú magányát fejezi ki. A finom hangzású, panaszos hangvételű alkotásban fontos szerepet kapnak a fafúvósok és a szóló hegedű.  A rézfúvósok csak szenvedélyesebb, drámaibb hangulatot adnak  a lírai világ szomorúságának. Halk dobütés-koppanások zárják le a megindítóan érzékeny művet.

    Elgar: e-moll csellóverseny

    Edward Elgar (1857-1934) brit zeneszerző utolsó jelentős műve az 1919-ben íródott csellóverseny. A mű hátterében az első világháború sorozatos veszteségeinek borongós képe áll. A bemutató után néhány héttel meghalt Alice, a felesége, és mintha egy utolsó találkozás lenne ez a darab. Elgar többé nem volt képes teljes értékű darabot komponálni és befejezni, holott még 15 évig élt. A szívbe markoló dallamvilág, a befejező coda előtt még egyszer visszatérő, mélyen megindító kezdőtéma a fájdalom vissza-visszatérését, el nem múló „örökséget” sejtet. Az 1919-es londoni, kevésbé sikeres ősbemutató után 40 évvel, John Barbirolli vezényletével – aki csellistaként  játszott a zenekarban a bemutatón – hangzott el az a legendás előadás, melyen Jacqueline du Pré szólózott, és széles körben tette elismertté Elgar négy tételes versenyművét.

    Naša ponuka


    Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.

    Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

    Tipy


    Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.

    „Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”

    A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

    Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
    odhadovaný zostávajúci čas:
    00:00

    položka/y v košíku

    celkom:


    Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016