Chopin: Etűdök – részletek
Szkrjabin: Etűdök – részletek
Debussy: Etűdök – részletek
Ligeti: Etűdök – részletek
Schumann: Etűdök pedálzongorára, op. 56 (kamarazenei átirat)
Az etűd műfaja számos zeneszerzőnél nem valamilyen mechanikus, az adott hangszer játéktechnikai fogásaira szorítkozó darabot jelöl, hanem művészetük legmagasabb regisztereit képviselő remekműveket. Chopin etűdjei például – melyek közül az első, op. 10-es sorozatot a szerző még tizenéves korában írta – a mai napig rendszeresen szólalnak meg a koncerttermekben.
Egyes komponisták – mint amilyen Szkrjabin is volt – egész pályájuk során írtak etűdöket, más szerzők (Debussy vagy Ligeti György) pedig a pálya utolsó szakaszában kezdtek el érdeklődni iránta. Ligeti etűdjeinek harmadik, befejezetlenül maradt sorozata elnyerte a Grawemeyer-díjat, korunk egyik legjelentősebb kortárs zenei elismerését.
A koncerten Chopin, Szkrjabin, Debussy és Ligeti mellett Schumann eredetileg pedálzongorára írt etűdjei szólalnak meg különböző kamarazenei átiratokban.