• Program


    Barokk koncert: Händel, Caldara, Vivaldi

    Barokk koncert: Händel, Caldara, Vivaldi

    A kontratenor Kangmin Justin Kim mintha egy k-pop együttesből lépett volna elő: extravagáns, szemtelen stílusához olyan hang társul, ami több nemzetközi szaklap toplistájára is eljuttatta már. Ő lesz a szólistája a Nicolas Altstaedt vezette együttesnek.  több

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: 2023. január 9. hétfő, 19:45

    A csellista a Hamburger Abendblatt írója szerint külön kategória szakmájában, de több újság beszámolójából is kiderül: a sarmőr külső mögött zenei szélsőségek, elképesztő technika, meleg hangszínek és közvetlen kommunikáció rejlik. Ez a tűz és vagányság találkozik a barokk korszak egyik legszebb világi vokális művével, a csellóirodalom remekeivel, Händel meséivel, Caldara eleganciájával, Vivaldi frissességével és Sigrid T’Hooft autentikus gesztikájával, hogy mindebből egy igazán emlékezetes barokk produkció szülessen historikus hangszereken.

    A vonószenekar hangszereinek kaleidoszkópszerű kapcsolódásai – ez adja Händel egyetlen hónap alatt írt Op. 6-os tizenkét concerto grossójának megunhatatlan sokszínűségét. A táncszvit jellegű d-moll mű első tételében kimért, pontozott ritmusú francia nyitány előzi meg az összetett, gyakran drámai fúgát. Antik stílusú, melankolikus air következik, majd egy allemande-ra és egy courante-ra emlékeztető gyors tétel. A darabot vidám, a magas és mély vonósok kontrasztjával játszó gavotte-szerű finálé zárja.
    Velencében született, kiváló concertókat írt, Antoniónak hívják, de nem Vivaldi – ki az? Caldara nevével manapság ritkán találkozni a koncerttermekben, pedig saját korában meghatározó szerző volt – Bach előszeretettel tanulmányozta zenéjét. Több vonós hangszeren is játszott, különösen vonzódott a csellóhoz. A d-moll versenymű osztrák udvari zeneszerzőségének idején született. Az imitációkra épülő elegáns és drámai nyitótétel után siciliano stílusú adagio, majd felszabadult és élénk finálé következik.

    A versenyművek háromtételes velencei iskoláját követte a Caldaránál két évvel fiatalabb Vivaldi is. Concertóiban hangszercsoport helyett szólista áll szemben a zenekarral. Több mint huszonöt csellóversenye közül a koncerten elhangzó a-moll művét nem sokkal halála előtt komponálta. Az első tételben a Juditha triumphans című oratórium egyik áriája jelenik meg: a kromatikus zene a tomboló szélben imbolygó fecske képét idézi. A lassú tétel után a finálé a rondót és a variációs formát kombinálja.
    A Minósz király fogságában sínylődő Daidalosz és fia különleges módját választja a szökésnek. Az ezermester apa viasszal összetapasztott tollakból szárnyat készít, ám a szófogadatlan és kíváncsi Ikarosz túl közel száll a Naphoz, a viasz elolvad, és a telhetetlen fiú vízbe fullad. A huszonkét éves Händel a pletyka szerint egy herceg szeretőjének udvarolt, talán neki is szólt Benedetto Pamphili tanulságos és allegorikus szövege, amelyből a szerző kiemelkedő gambaszólóval színesített, gyönyörű kantátát komponált.

    Georg Frideric Händel: d-moll concerto grosso, Op. 6, No. 10, HWV 328
    Antonio Caldara: d-moll versenymű csellóra és két hegedűre
    Antonio Vivaldi: a-moll csellóverseny, RV 419
    Georg Frideric Händel: Tra le fiamme (Lángok között) – kantáta, HWV 170

    Kangmin Justin Kim (kontratenor)
    művészeti vezető és cselló: Nicolas Altstaedt
    barokk gesztika: Sigrid T’Hooft

    A koncert időtartama 150 perc

    Ajánlatunk


    Középkori balladák sokszor adtak hangot a nők társadalomban betöltött, mennybe emelt vagy épp porba tiport helyzetéről. Női sorsok elevenednek meg a A mennybe vitt leány című dalesten, ahol egy csokor középkori magyar népballada hangzik el.

    Van, hogy muszáj mindenestül elmerülni egy igazi klasszikus világában: a Szegedi Kortárs Balett családi mesebalettje erre ad lehetőséget a família minden tagjának.

    A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai között meglelő Peer Gynt a 19. századi drámairodalom egyik legösszetettebb alakja. A darab színrevitele és befogadása mindig kivételes erőpróba a rendező és néző számára egyaránt.

    Ajánló


    Dubrovay László Faust, az elkárhozott című táncdrámájának ősbemutatója a Müpában valósult meg 2016-ban, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében. A Goethe…

    JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre…

    A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016