Bősze Ádám | Hol áll a fejem? – Haydn koponyájának elrablása
„Ez a béke szigete!” – mondják azok, akik beülnek a Zeneakadémia nagytermébe egy koncertre, vagy éppen csak klasszikus zenét hallgatnak. Való igaz, a klasszikus zene és annak históriája nem hangos gyilkosságoktól, komolyabb bűnesetektől. Legalábbis első hallásra. Azonban hamar kiderül: ebben a művészeti ágban is emberek alkottak, olyanok, akik többször kerültek tragikus helyzetbe, mint ahogyan mi azt gondolnánk.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. szeptember 25. hétfő, 18:00
Bősze Ádám legújabb előadásaiban a zenetörténet bűncselekményeit tárja föl.
„Ez a béke szigete!” – mondják azok, akik beülnek a Zeneakadémia nagytermébe egy koncertre, vagy éppen csak klasszikus zenét hallgatnak. Való igaz, a klasszikus zene és annak históriája nem hangos gyilkosságoktól, komolyabb bűnesetektől. Legalábbis első hallásra. Azonban hamar kiderül: ebben a művészeti ágban is emberek alkottak, olyanok, akik többször kerültek tragikus helyzetbe, mint ahogyan mi azt gondolnánk. Bősze Ádám legújabb előadásaiban a zenetörténet bűncselekményeit tárja föl. Az egyenként 70 perces zenével és képekkel kísért előadásokon a következőkkel találkozhatnak a völgylakók: Zárcsere – a Gesualdo-gyilkosság története | Nemi erőszak – a kasztráltak tündöklése és bukása | Hol áll a fejem? – Haydn koponyájának elrablása
Hol áll a fejem? – Haydn koponyájának elrablása
Amikor Joseph Haydn elhunyt, testét szépen rendesen eltemették. A sírt azonban néhány nappal később valaki felforgatta, és ellopta belőle a zeneszerző fejét. A 19. század elején divattá vált frenológia egyik lelkes követője bízta meg a sírásót ezzel a nemesnek egyáltalán nem mondható feladattal. A frenológusok ugyanis összefüggést kerestek az emberi intelligencia és a koponya felépítése között. Haydn koponyája ideálisnak bizonyult a kutatásra, ezért „vándorolt” közel másfél évszázadon át egyik gyűjtőtől a másikig. A zenetörténet egyik legmorbidabb kalandját mutatja be Bősze Ádám
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A Grammy-díjas svájci Andreas Vollenweider saját fejlesztésű elektroakusztikus hárfájával, és békés-hipnotikus, lágy, melodikus, jórészt instrumentális dalaival a hetvenes évek vége…