• Program


    BUDAPESTI BEMUTATÓ - TŰZ • Szegedi Kortárs Balett

    BUDAPESTI BEMUTATÓ - TŰZ • Szegedi Kortárs Balett

    "Égni a vágytól és hallgatni róla – ez a legnagyobb büntetés, amit magunkra mérhetünk."
    Federico Garcia Lorca

     more

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: Sunday, March 26 2023 7:00PM

    „Égni a vágytól és hallgatni róla – ez a legnagyobb büntetés, amit magunkra mérhetünk."

    Federico Garcia Lorca

    Tűz

    Minden tettünk, amelyet szenvedély hat át, magában foglalja a tűz erejét. A tűz elemű személyek nagy szabadságvággyal bírnak, ösztönemberek, érzelmileg túlfűtöttek. Energikusak, nagylelkűek, kreatívak. Mint ahogy azok a ma esti táncdrámák szenvedélyes nőalakjai, akiket épp ez a fékezhetetlen szenvedély sodor a pusztulás felé.

    Bernarda Alba háza
    a „könnyek Andalúziájában"

    Garcia Lorca utolsó alkotása, „a spanyol falvakban élő nők drámája” alcímű Bernarda Alba háza az egyéni boldogságot eltipró társadalmi kötöttségek bírálata. Egy gyászoló özvegy és lányai sorsán keresztül a bezártságból, az elfojtásokból adódó feszültséget, a vágyakozás erejéből táplálkozó egymás ellen fordulás természetét rajzolja meg. Lorca remekül érzékelteti a visszafojtott szenvedélyek fülledt légkörét. Aki meghajlik a kemény hagyományok előtt, magára vállalja az örök boldogtalanságot. Aki lázad ellene, aki derűt, boldogságot igényel, az belepusztul.

    Bolero
    „Ha vágy, akkor Bolero”

    Egy húsz évvel ezelőtt végzett nemzetközi zenei felmérés szerint a Bolero hangzásvilága alkalmas leginkább arra, hogy beindítsa fantáziánkat. Parázsló szexualitástól fűtött, kérlelhetetlen, sodrón zakatoló dallam. A mű ötlete Ida Rubinstein táncosnőtől származik, ő adta a megbízatást 95 évvel ezelőtt Ravelnek, és első koreográfusa is egy nő, Bronyiszlava Nyizsinszka, a híres Vaclav Nyizsinszkij húga volt.

    Bizet - Scsedrin: Carmen
    a „kiömlő vér dala”

    Carmennek lenni nem döntés, hanem sors kérdése. Mert, ha egy szépségescigánylány démonikus csáberővel születik, és szeretne kitörni addigi életéből; a könnyen indulatba jövő munkásnők, rájuk prédaként leső durva katonák és nagyhangú torreádorok közül, mit tehetne mást, mint engedni ezt a csáberőt működésbe lépni. És Carmen ösztönösen mesterien működteti: incselkedik, dacol, visszavág. Kapható, ám teljességgel megkaphatatlan. Minden férfit rabul ejtő nőiségével, zabolázhatatlan érzékiségével sikerrel harcol a férfiak fölényével szemben, mindaddig, míg egyszer a szívét is át nem engedi. A kisiklás pillanatnyi, ám ez a szerelem lesz a végzete mégis. Hiába menekülne, hiába taszítja el az érte mindent feladó, a szerelmes Micaela-t is elhagyó férfit, annak is egyetlen lapja maradt már. Carmen és Don José a vonzalom-taszítás kettős játékában mindvégig egymás ellenfelei, és megsemmisülésük is egymás által történik.

    Bernarda Alba háza

    Táncolják:

    Adela - Nier Janka / Miriam Munno

    Lányok - Bocsi Petra, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Desirée Bazzani

    Bernarda - Dusana Héraková

    Pepe Romano - Vincze Lotár / Adam Bobák

    Zene: Manuel de Falla

    Fény: Szabó Dániel

    Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

    Díszlet kivitelezés: Scabello

    Koreográfus: Juronics Tamás 

     

    Bolero

    Táncolják: Nier Janka, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Désireé Bazzani, Czár Gergely, Kiss Róbert, Adam Bobák, Vincze Lotár, Francesco Totaro

    Zene: Maurice Ravel

    Fény: Szabó Dániel

    Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

    Díszlet kivitelezés: Scabello

    Koreográfus: Enrico Morelli

     

    Carmen

    Carmen - Letizia Melchiorre 

    Don José - Francesco Totaro / Vincze Lotár

    Micaela - Diletta Ranuzzi / Bocsi Petra

    Torreádor - Kiss Róbert / Adam Bobák

    Végzet – Czár Gergely 

    Lányok – Diletta Savini, Miriam Munno, Dusana Héraková, Nier Janka, Desirée Bazzani, Diletta Ranuzzi/Bocsi Petra

    Rendőrök - Kiss Róbert, Vincze Lotár, Francesco Totaro, Adam Bobák 

    Zene: Georges Bizet, Rogyion Konsztantyinovics Scsedrin

    Fény: Szabó Dániel

    Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

    Díszletkoncepció: Juronics Tamás és Czár Gergely

    Díszlet kivitelezés: Scabello

    Koreográfus: Juronics Tamás és Czár Gergely

     

    Bernarda Alba háza

    Táncolják:

    Adela - Nier Janka / Miriam Munno

    Lányok - Bocsi Petra, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Desirée Bazzani

    Bernarda - Dusana Héraková

    Pepe Romano - Vincze Lotár / Adam Bobák

    Zene: Manuel de Falla

    Fény: Szabó Dániel

    Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

    Díszlet kivitelezés: Scabello

    Koreográfus: Juronics Tamás 

     

    Művészeti vezető: Juronics Tamás 

    Igazgató: Pataki András 

     

    Partnerek: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, Szegedi Nemzeti Színház, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Kortárs Balettért Alapítvány Novotel Hotel – Szeged, CE Glass Company, Busz Travel – Császár József, Hétkávézó, Pick Szeged Kézilabda, Palánta Salátabár, Porsche Szeged, Porsche M5 

    Médiapartnerek: Rádió88, Marie Claire, Kultúra.hu, Délmagyarország

    Our offer


    Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

    Giuseppe Verdi REQUIEM Staged oratorio in Latin, with Hungarian, English, and Latin subtitles

    Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

    Suggestions


    A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

    Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016