• Tytuł


    Wybierz termin



    Nagy Fruzsina, Egyed Bea és Téri Gáspár vizuális kortárstánc-installációja, a Drawn Apart két ember történetét meséli el, akiket nem saját döntéseik, hanem a történelem erői választanak el egymástól, úgy, hogy országhatárt húznak közéjük.  A táncosok a haragot, a frusztrációt, a szorongást, a tehetetlen dühöt jelenítik meg. Mozdulataikon keresztül a vágyakozás, az elszakítottság, a sorsszerű magány és a reménytelen közeledés pillanatai bontakoznak ki.

    A merev, vagy elasztikus hálóba gabalyodott, majd felfújódó organikus formákat idéző jelmezek nemcsak látványos vizuális elemek, hanem a szereplők belső állapotának, torzított térérzékelésének és korlátozott mozgásterének kifejezői is.

    A Drawn Apart nem a határok fizikai és politikai természetéről szól, hanem azokról a finom, belső törésvonalakról, amelyek az embert önmagától és a másiktól is képesek eltávolítani.

    Az alkotófolyamat a Texas A&M University művészeti rezidenciája keretén belül indul, majd egy munkabemutatót követően a budapesti Jurányi Házban nyeri el végleges formáját, két táncos, valamint egy élő zenész közreműködésével.

    A projekt -a fájdalom tematikáját feldolgozó trilógia második, pszichés fájdalmakkal foglalkozó darabja-, célja, hogy a látvány, a zene és a tánc segítségével felhívja a nézők figyelmét a téma aktualitására.

    Rendező, látványtervező: Nagy Fruzsina
    Alkotók, fellépők: Egyed Bea, Téri Gáspár
    További alkotók: Jessica Boone, Abby Williams, John Carteright
    Zene: Nagy Gergő, Jon Yerby
    Trombita/zenész: Meggyes Ádám
    Fénytervező: Dézsi Kata
    Asszisztens: Kovács Adrienn

    Az előadás a Füge és a texasi A&M University támogatásával jött létre

    PAIN KILLER

    Góbi Rita és Nagy Fruzsina kísérleti táncinstallációja, melyben a bennünk lévő fájdalom kivetül és mozgó környezetté alakul.

    Számtalan pszichés és fizikai fájdalommal élünk együtt: fogfájás, reuma, égési sérülés, hányinger, beszakadt köröm, felfázás, epilepsziás roham, menstruációs görcs, infarktus, torokfájás, szülés, gyász… A legkisebb rovarcsípéstől a már-már elviselhetetlen fájdalomig. Van, amit magunknak okozunk, van, amit mások okoznak, van, ami csak elkerülhetetlenül megtörténik velünk.

    Az előadás a nézőkkel való interakcióval kezdődik, amikor a táncos bekebelezi a résztvevők "fájdalmait", majd a performansz során ezeket a fájdalmakat a sajátjaival együtt mozdulatokká és absztrakt képekké alakítja. A négy felfújható fájdalom-zsák segítségével maga is az installáció részévé válik: felveszi, alá bújik, ráfekszik, kibújik belőle, összegyűri, harcol-, vagy együtt táncol vele.

    Vajon sikerül-e legyőzni a fájdalmat, a korlátainkat saját testünkkel és pszichénkkel, aminek alkotói és alakítói vagyunk, és amiből nem tudunk kilépni?

    A projekt a fájdalom tematikáját feldolgozó trilógia első, fizikai és pszichés fájdalmakkal foglalkozó része. 2024 októberében került bemutatásra a Trafó Kortárs Művészetek Házában; szerepelt a Kolorádó Fesztiválon, a 2025-ös Hungary L!ve Fesztiválon, New Yorkban és a 2025-ös World Stage Design Scenofest-jén, az Arab Emirátusokban.

    Rendező, látványtervező: Nagy Fruzsina
    Alkotó, táncos: Góbi Rita
    Zene: Nagy Gergő
    Video: Balsay Dorina
    Fénytervező: Dézsi Kata
    Asszisztens: Kovács Adrienn

    Az előadás a a Trafó és a Kolorádó Fesztivál támogatásával jött létre

    Proponujemy również


    A Michael Flatley által létrehozott Lord of the Dance 30 éves jubileumát ünnepli 2026-ban!

    A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít…

    Shakespeare és Maráth Viktor legbájosabb komédiája igazi bolondos, gyönyörű, zenés, szerelmi kergetőzést ígér.

    Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
    pozostało czasu:
    00:00

    pozycji w koszyku

    suma:


    Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016