Beethoven: 16. (F-dúr) vonósnégyes, op. 135 – 3. Lento assai, cantante e tranquillo Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Házigazda: Simon Izabella és Várjon Dénes Vendég: Bánsági Ildikó
„Nem a másiknak az érdeklődése a döntő, hanem a magunké, vagyis az, hogy érdeklődést keltsünk, ami csakis akkor történhet, de akkor viszont föltétlenül meg is történik, ha bennünket magunkat alapvetően érdekel valamely tárgy” – olvashatjuk a Doktor Faustusban. Simon Izabellát és Várjon Dénest nagyon is sok tárgy érdekli, így a zenén túl az irodalom is. Épp ezért a kamara.hu elengedhetetlen kísérőprogramja az a beszélgetés, amikor a művészeti vezetők egy-egy irodalmi, színház- vagy filmművészetből ismert személyiséget faggatnak zene és irodalom kapcsolatáról, művészetek határmezsgyéiről, alkotói folyamatokról, zenei emlékekről. Elengedhetetlen, hiszen a fesztivál koncertjeinek is szerves része az irodalom, és fontos, hogy ez a társművészeti viszony ne csak a zene hangjain bontakozzon ki. Spiró György, Szabó T. Anna, Dragomán György, Boldizsár Ildikó, Enyedi Ildikó, Mácsai Pál, Závada Pál, Nádas Péter és Tóth Krisztina után ezúttal az operai génekkel is rendelkező Bánsági Ildikó osztja majd meg gondolatait a fesztivál közönségével. A társalgást ezúttal is zene teszi teljessé: Beethoven a regényben sokat boncolgatott kései korszakának egyik darabja szólal meg.
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai azonban most vadonatúj feldolgozásban ragadják magukkal a közönséget a Szegedi Szabadtéri Játékok következő, saját produkciójában.
„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán…