Beethoven: 16. (F-dúr) vonósnégyes, op. 135 – 3. Lento assai, cantante e tranquillo Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
Házigazda: Simon Izabella és Várjon Dénes Vendég: Bánsági Ildikó
„Nem a másiknak az érdeklődése a döntő, hanem a magunké, vagyis az, hogy érdeklődést keltsünk, ami csakis akkor történhet, de akkor viszont föltétlenül meg is történik, ha bennünket magunkat alapvetően érdekel valamely tárgy” – olvashatjuk a Doktor Faustusban. Simon Izabellát és Várjon Dénest nagyon is sok tárgy érdekli, így a zenén túl az irodalom is. Épp ezért a kamara.hu elengedhetetlen kísérőprogramja az a beszélgetés, amikor a művészeti vezetők egy-egy irodalmi, színház- vagy filmművészetből ismert személyiséget faggatnak zene és irodalom kapcsolatáról, művészetek határmezsgyéiről, alkotói folyamatokról, zenei emlékekről. Elengedhetetlen, hiszen a fesztivál koncertjeinek is szerves része az irodalom, és fontos, hogy ez a társművészeti viszony ne csak a zene hangjain bontakozzon ki. Spiró György, Szabó T. Anna, Dragomán György, Boldizsár Ildikó, Enyedi Ildikó, Mácsai Pál, Závada Pál, Nádas Péter és Tóth Krisztina után ezúttal az operai génekkel is rendelkező Bánsági Ildikó osztja majd meg gondolatait a fesztivál közönségével. A társalgást ezúttal is zene teszi teljessé: Beethoven a regényben sokat boncolgatott kései korszakának egyik darabja szólal meg.
A Fővárosi Nagycirkusz nyári műsorában egy kalandos időutazásra hívunk! Hunyjuk be szemünket és repüljünk vissza az időben száz évet! Az 1920-as évekbe érkezünk, egy fantasztikus évtizedbe! Ki ne akart volna akkor élni!? Ki ne akart volna egy stílusos puhakalapban kiszállni egy nyitott sportkocsiból és táncba szaladni, amikor megszólalt a swing, a jazz vagy a charleston?