• Podujatie


    Keller András, Perényi Miklós és Berecz Mihály - Kamarazene Nagyteremre

    Keller András, Perényi Miklós és Berecz Mihály - Kamarazene Nagyteremre

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: nedeľa, 11. jún 2023, 19:30

    Saint-Saëns: 1. (F-dúr) zongoratrió, op. 18
    Brahms: 3. (c-moll) zongoratrió, op. 101
    Beethoven: 7. (B-dúr) zongoratrió, op. 97 („Főherceg”)

    Keller András (hegedű), Perényi Miklós (cselló), Berecz Mihály (zongora)

    Három kiváló magyar művész tolmácsolásában hallhatunk egy-egy zongoratriót három olyan zeneszerzőtől, akiknek a kamarazene fontos szerepet töltött be az életükben. Camille Saint-Saëns bár leginkább Az állatok farsangjáról ismert, az utóbbi időben kezdik felfedezni többi kamaraművét is. Még nem volt 30 éves, amikor első zongoratriójával elkészült, az áttetsző textúrákban, formai eleganciában és ritmikai színességben gazdag mű hallatán nem csodálkozhatunk, hogy gyakran nevezték a komponistát a francia Mozartnak. Bő húsz évvel később, utolsó alkotói szakaszában keletkezett Johannes Brahms harmadik triója, melynek magyar vonatkozása is van: 1886-ban éppen Budapesten mutatta be a szerző Hubay Jenővel és David Popperral. Ludwig van Beethoven tizenegy zongoratriójának nagyobb része 1800 előtt, Saint-Saëns első darabjához hasonlóan a zeneszerző húszas éveiben keletkezett, és világosan megmutatják alkotói szárnyalását, küzdelmeit, kompozíciós elveinek kialakulását és csúcspontjának elérését. Ennek a folyamatnak a legvégső – valamint életének a középső – korszakába enged bepillantást 1811-ben befejezett alkotása, melynek mellékneve II. Lipót Habsburg uralkodó egyik fiát, Rudolf főherceget, Beethoven mecénását és tanítványát takarja.

    RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

    Naša ponuka


    A Bohemian Betyars és a Parno Graszt együttműködése már évek óta tart, és egy egyedülálló zenei fúziót hozott létre, amely a magyar zenei szcéna egyik legérdekesebb és legszerethetőbb kollaborációjává vált. A két zenekar különleges stílusokat képvisel: a Bohemian Betyars a folk-punk, világzene és balkáni hangzás keverékével, míg a Parno Graszt a tradicionális cigány népzenét képviseli.

    Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.

    Tipy


    Egy spanyol kisvárosban eljegyzést tartanak: Mayor Mendoza, a helyi polgármester férjhez adja lányát, Catarinát José Riverához. Az esemény azonban váratlan…

    Szeretve mind a vérpadig – akár ez is lehetne a címe Umberto Giordano operájának, amelyben nagy történelmi tablót, a halállal…

    Zenés játék a Rátonyi Róbert Színház előadásában

    Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
    odhadovaný zostávajúci čas:
    00:00

    položka/y v košíku

    celkom:


    Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016