• Program


    Korlátok nélkül

    Korlátok nélkül

    M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / W. Forsyte / H. Lander / L. Minkus / L. Delibes / F. Schubert: Korlátok nélkül | Without limits
    Balettest két részben

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Utolsó előadás dátuma: május 1. vasárnap, 11:00

    Korlátok nélkül. Egy klasszikus és három neoklasszikus balett, amelyek a kivitelezhetőség határait feszegetik, s amelyek a táncosoktól emberfeletti teljesítményt, virtuóz technikai tudást kívánnak meg. Az est első darabja a közelmúltban bemutatott Paquita-szvit, amelyben Mirzoyan Albert, Irina Prokofieva és Solymosi Tamás a legendás koreográfus, Marius Petipa egyik gyöngyszemét dolgozta át. William Forsythe A tökéletesség szédítő ereje című darabját a klasszikus technika előtt való igazi főhajtásnak szánta, amely az est során beékelődik George Balanchine két darabja, a Sylvia pas de deux és a Téma és Variációk című egyfelvonásosai közé, amelyek pedig szó szerint a technikáról, annak gyakorlásáról, elsajátításáról szólnak.

    Koreográfus Marius Petipa eredeti koreográfiája nyomán: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
    Zeneszerző: Ludwig Minkus, Édouard Deldevez, Léo Delibes, Riccardo Drigo, Daniel Auber, Cesare Pugni, Nikolai Tcherepnin, Yuli Gerber
    Jelmeztervező: Rományi Nóra
    Díszlettervező: Oleg Molchanov (RUS)
    Próbavezető balettmesterek: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
    Kiemelt szólista pár: Melnik Tatiana, Leblanc Gergely / Lee Yourim, Balázsi Gergő Ármin / Tanykpayeva Aliya, Timofeev Dmitry

     

     

    William Forsythe / Franz Schubert

    A tökéletesség szédítő ereje – The Vertiginous Thrill of Exactitude

    William Forsythe amerikai balettművész és koreográfus alkotásai a klasszikus technikából indulnak ki, de akár a szélsőségekig képes továbbgondolni azokat. Ennek példája A tökéletesség szédítő ereje című 11 perces darab is, amely három női és két férfi táncosra készült: szólók, pas de deux-k, pas de trois-k és együttesek váltakoznak cselekmény nélkül Schubert 9. („Nagy”) szimfóniájának virtuóz és fennkölt utolsó tételére.
    A klasszikus technika előtti főhajtás ez a mű, amely ma már az egyik legnagyobb kihívásokat támasztó rövid balettnek számít. A Középre, kissé megemelve után ez a második Forsythe-darab, amelyet a Magyar Nemzeti Balett repertoárra tűz.
    „Kecses, éteri és pontos.” (Horeczky Krisztina, Tánckritika.hu)
     
     

    M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / L. Minkus / É. Deldevez / L. Delibes / R. Drigo / D. Auber

    Paquita-szvit

    Kevés olyan alkotás keletkezett a klasszikus balett történetében, melynek annyi verziója létezne, amennyi a Paquita-szvitnek vagy másképpen Paquita Grand Pas (classique)-nak. Marius Petipa készítette az eredeti Paquita című francia balettből az új darabot, melyből karöltve Ludwig Minkus zeneszerzővel összeválogatta a főbb számokat. A művet az 1882-es oroszországi bemutatója óta máig úgy adják elő a világban, hogy annyi variációt és szólót használnak fel, akár külső forrásból hozzátesznek, amennyit az adott produkció koreográfusa megálmodik. Sőt a darab különlegessége, hogy gyakran a fellépő táncosok a saját személyükre szabottan határozzák meg, mely számot táncolják, vagy éppen az ő számukra készített koreográfiát adják elő.
    Az Eiffel Műhelyház színpadán ezúttal Mirzoyan Albert, Prokofieva  Irina balettmesterek és Solymosi Tamás balettigazgató, a Magyar Nemzeti Balett nagy mesterei dolgozzák át és viszik színre Petipa koreográfiáját.

     

    Harald Lander / Carl Czerny / Knudåge Riisager

    Etűdök

    Az Etűdök Harald Lander koreográfus egyik legkiemelkedőbb alkotása, melyet 1948-ban alkotott a Dán Királyi Balett számára. A balett az öt pozíció bemutatásával, gyakorlásával kezdődik a balettrúd mellett, s a próbatermi munkafolyamatok egyes részeinek bemutatásán keresztül jut el végül az elkészült Előadás nagy fináléjáig. Az Etűdök a balett-táncosok mindennapi munkáját mutatja meg a maga letisztult valójában és nagyszerűségében: a klasszikus balett szépségét és esztétikáját, illetve a Tánc örömét és izgalmát.
    „Ezek a balettdarabok az elejétől a végéig virtuozitást és komoly technikai tudást igényelnek. (…) Különösen kiemelném a balettmesterek kiválóságát és a táncegyüttes pazar teljesítményét.” (Graham Watts, Bachtrack)
    A koronavírus helyzetre való tekintettel, kizárólagosan a 2022 április-májusra tervezett Etűdök előadások vontakozásában, Lise Lander kivételes engedélyt adott a Magyar Nemzeti Balettnek arra, hogy élő zenekari kíséret nélkül adja elő a balettet.

    Ajánlatunk


    1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy… karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.

    A világhírű dallamok, mint a “Te rongyos élet”, “Hajmási Péter”, “Emlékszel még”, valamint eredeti humora tette ezt az operettet a Nemzeti Lovas Színház egyik legnépszerűbb produkciójává is.

    1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

    Ajánló


    A cselekmény a 19. század végén játszódik a vadregényes, havas Erdélyben. Abronsius professzor a rettenthetetlen vámpírvadász fiatal asszisztensével, Alfréddal követi…

    Mary Chase groteszk vígjátékának címszereplője egy több mint két méter magas, nagy fehér nyúl, akit Harveynak hívnak. Ez a Harvey,…

    Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
    becsült lejárati idő:
    00:00

    tétel a kosárban

    összesen:


    Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!




    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016