• program


    Korlátok nélkül

    Korlátok nélkül

    M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / W. Forsyte / H. Lander / L. Minkus / L. Delibes / F. Schubert: Korlátok nélkül | Without limits
    Balettest két részben

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: Fredag, 10. Februar 2023 20:00

    Korlátok nélkül. Egy klasszikus és három neoklasszikus balett, amelyek a kivitelezhetőség határait feszegetik, s amelyek a táncosoktól emberfeletti teljesítményt, virtuóz technikai tudást kívánnak meg. Az est első darabja a közelmúltban bemutatott Paquita-szvit, amelyben Mirzoyan Albert, Irina Prokofieva és Solymosi Tamás a legendás koreográfus, Marius Petipa egyik gyöngyszemét dolgozta át. William Forsythe A tökéletesség szédítő ereje című darabját a klasszikus technika előtt való igazi főhajtásnak szánta, amely az est során beékelődik George Balanchine két darabja, a Sylvia pas de deux és a Téma és Variációk című egyfelvonásosai közé, amelyek pedig szó szerint a technikáról, annak gyakorlásáról, elsajátításáról szólnak.

    Koreográfus Marius Petipa eredeti koreográfiája nyomán: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
    Zeneszerző: Ludwig Minkus, Édouard Deldevez, Léo Delibes, Riccardo Drigo, Daniel Auber, Cesare Pugni, Nikolai Tcherepnin, Yuli Gerber
    Jelmeztervező: Rományi Nóra
    Díszlettervező: Oleg Molchanov (RUS)
    Próbavezető balettmesterek: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
    Kiemelt szólista pár: Melnik Tatiana, Leblanc Gergely / Lee Yourim, Balázsi Gergő Ármin / Tanykpayeva Aliya, Timofeev Dmitry

     

     

    William Forsythe / Franz Schubert

    A tökéletesség szédítő ereje – The Vertiginous Thrill of Exactitude

    William Forsythe amerikai balettművész és koreográfus alkotásai a klasszikus technikából indulnak ki, de akár a szélsőségekig képes továbbgondolni azokat. Ennek példája A tökéletesség szédítő ereje című 11 perces darab is, amely három női és két férfi táncosra készült: szólók, pas de deux-k, pas de trois-k és együttesek váltakoznak cselekmény nélkül Schubert 9. („Nagy”) szimfóniájának virtuóz és fennkölt utolsó tételére.
    A klasszikus technika előtti főhajtás ez a mű, amely ma már az egyik legnagyobb kihívásokat támasztó rövid balettnek számít. A Középre, kissé megemelve után ez a második Forsythe-darab, amelyet a Magyar Nemzeti Balett repertoárra tűz.
    „Kecses, éteri és pontos.” (Horeczky Krisztina, Tánckritika.hu)
     
     

    M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / L. Minkus / É. Deldevez / L. Delibes / R. Drigo / D. Auber

    Paquita-szvit

    Kevés olyan alkotás keletkezett a klasszikus balett történetében, melynek annyi verziója létezne, amennyi a Paquita-szvitnek vagy másképpen Paquita Grand Pas (classique)-nak. Marius Petipa készítette az eredeti Paquita című francia balettből az új darabot, melyből karöltve Ludwig Minkus zeneszerzővel összeválogatta a főbb számokat. A művet az 1882-es oroszországi bemutatója óta máig úgy adják elő a világban, hogy annyi variációt és szólót használnak fel, akár külső forrásból hozzátesznek, amennyit az adott produkció koreográfusa megálmodik. Sőt a darab különlegessége, hogy gyakran a fellépő táncosok a saját személyükre szabottan határozzák meg, mely számot táncolják, vagy éppen az ő számukra készített koreográfiát adják elő.
    Az Eiffel Műhelyház színpadán ezúttal Mirzoyan Albert, Prokofieva  Irina balettmesterek és Solymosi Tamás balettigazgató, a Magyar Nemzeti Balett nagy mesterei dolgozzák át és viszik színre Petipa koreográfiáját.

     

    Harald Lander / Carl Czerny / Knudåge Riisager

    Etűdök

    Az Etűdök Harald Lander koreográfus egyik legkiemelkedőbb alkotása, melyet 1948-ban alkotott a Dán Királyi Balett számára. A balett az öt pozíció bemutatásával, gyakorlásával kezdődik a balettrúd mellett, s a próbatermi munkafolyamatok egyes részeinek bemutatásán keresztül jut el végül az elkészült Előadás nagy fináléjáig. Az Etűdök a balett-táncosok mindennapi munkáját mutatja meg a maga letisztult valójában és nagyszerűségében: a klasszikus balett szépségét és esztétikáját, illetve a Tánc örömét és izgalmát.
    „Ezek a balettdarabok az elejétől a végéig virtuozitást és komoly technikai tudást igényelnek. (…) Különösen kiemelném a balettmesterek kiválóságát és a táncegyüttes pazar teljesítményét.” (Graham Watts, Bachtrack)
    A koronavírus helyzetre való tekintettel, kizárólagosan a 2022 április-májusra tervezett Etűdök előadások vontakozásában, Lise Lander kivételes engedélyt adott a Magyar Nemzeti Balettnek arra, hogy élő zenekari kíséret nélkül adja elő a balettet.

    Aktuelt


    Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús. Annyira gyanús, hogy bele is hal. A gyilkos pedig közöttünk van, hölgyeim és uraim… és nem is biztos, hogy egyetlen áldozattal beéri.

    Berlioz kései operanyitánya, a Beatrix és Benedek izgalmas, dinamikus zene. Csajkovszkij Hegedűversenye a 19. egyik legnépszerűbb versenyműve: egyszerre virtuóz és bensőséges. César Franck d-moll szimfóniája pedig a belga származású francia szerző német komolyságot árasztó opus magnuma.

    PÅ PLAKATEN


    Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös,…

    Giuseppe Verdi AIDA Opera három részben, négy felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

    Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
    tilbageværende tid
    00:00

    enhed(er) i kurven

    total:


    Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016