A dalok nagy része saját szerzemény, valamint egy részük népzenei ihletésű. A lemezen szereplő 12 szerzeményen túl további dalokat is énekel másfél órás műsorában.
A stílusok szimbiózisában a pop, rock, népzene, szimfonikus hangszerelésű művek mind azt a lélekminőséget mutatják meg Kovács Nóri megfogalmazásában, hogy számára és a népi emlékezet számára mit jelent Magyarnak Lenni. Az egész koncert vezérfonala a szeretetben való összetartozás.
A koncerten zenész barátai közreműködése, valamint néptáncosok hangulatos tánca színesíti a produkciót.
A lemez címadó dalának képi világát megjelenítő történet Magyarország történelmén vezet végig, egészen a kezdetektől, amely a művésznő Nimród regéje operájából is visszaköszönő motívumokkal indul, majd végig vezet Szent királyaink során, bemutat gyönyörű magyar tájakat, várakat, templomokat. A dicsőséges 1848-as forradalom után elérkezünk a szomorú Trianoni diktátumig, de a remény mégsem hal meg, a klip végén megjelenő Házi Áldás szövege új fénysugarat indít, ahol, hit, ott szeretet, ahol szeretet, ott béke, hol béke, ott áldás, hol áldás, ott Isten, hol Isten, ott szükség nincsen.
„Fontosnak tartom, hogy mi, magyarok, megismerve ősi és hősi múltunkat, büszkék lehessünk magyarságunkra, összekapcsoljon határon túli testvéreinkkel a történelem. Művem szimbólumrendszerében alapvető értékeket közvetítettem: hazaszeretet, Isten szeretete, dicső múlt, hőseink tisztelete, becsületesség, az adott szó ereje, a nagyságban is alázat, összetartozás. A koncertet és a klipet szeretettel ajánlom Mindazoknak, akikkel együtt dobban a szívem, mert jó Magyarnak Lenni!” – Kovács Nóri