• Program


    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: Thursday, March 28 2024 7:30PM

    LES DEUX STABATS

    Program:
    GIOVANNI BATTISTA PERGOLESI: Stabat Mater,  1736,  Vienna version: transcription by Eybler, Seyfried and Nicolai 

    ***
    JOSEPH HAYDN: Stabat Mater, 1767, Hob. XXa:1

    Emőke Baráth - soprano
    Bernadett Nagy - alto
    Márton Komáromi - tenor
    Nikolay Borchev - baritone

    Hungarian National Choir (Choirmaster: Csaba Somos)
    Hungarian National Philharmonic Orchestra
    Conductor: György Vashegyi

    In the churches of 1780s Paris, Les Deux Stabats was the name used to advertise some extraordinarily popular concerts, where audiences listened to first Pergolesi’s, and then Hadyn’s Stabat Mater. Now, the artists of the Hungarian National Philharmonic, led by György Vashegyi, will pay tribute to this time-honoured custom.

    Stabat Mater – The Mother Stood – is one of the best-known Catholic Latin hymns. It sings about the suffering of Jesus on the cross, though not from the perspective of the Redeemer, or the faithful, but of Mary, the pained, helpless mother living through the suffering of her son. It is thought to have been composed by the 13th century Italian mystic Jacopone da Todi. Giovanni Battista Pergolesi wrote his Stabat Mater in 1736, shortly before his death at the age of 26. It is not only the composer’s most celebrated church work, but also one of the most popular religious compositions in all of European musical history. Joseph Haydn’s own attempt at setting the hymn to music was completed 31 years later, in 1767. Though there are many differences from its predecessor – the Italian composer employed only two soloists, a soprano and an alto, Hadyn used a soprano alto, a tenor and a bass – Hadyn did use Pergolesi’s already popular work as a model for certain aspects of the piece. With György Vashegyi as conductor, the dual production will see an group of soloists take to the stage: Emőke Baráth - soprano, Bernadett Nagy - alto, Márton Komáromi - tenor and a Belarusian baritone Nikolay Borchev.

    Our offer


    1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

    Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

    MŰSOR: WAGNER: Lohengrin – előjáték, WWV75 BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 MENDELSSOHN: Szentivánéji álom kísérőzene, op. 61 Christian Tetzlaff hegedű, Angelica leánykar Vezényel: Keller András

    Suggestions


    A Tesztoszteron ironikus és humoros látlelet a nemek közti különbségekről és azonosságokról, frusztrációkról és félelmekről, magunkkal hozott és öntudatlanul is…

    Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016